برهم صالح، رئیس جمهور عراق در دیدار با وزیر خارجه یونان، بار دیگر بر تهدید تروریسم برای جامعه جهانی تأکید کرد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع)،  برهم صالح، رئیس جمهور عراق امروز چهارشنبه با «نیکوس دندیاس» وزیر خارجه یونان دیدار کرد.

در بیانیه دفتر ریاست جمهوری عراق آمده است: «برهم صالح» در جریان دیدار با «نیکوس دندیاس» وزیر خارجه یونان در بغداد، بر اهمیت هماهنگی برای مقابله با چالش‌های مختلف پیش‌روی منطقه و جهان و در صدر آن تروریسم و نیز تقویت همکاری دیپلماتیک، اقتصادی و فرهنگی تاکید کرد.

وی افزود: تروریسم همچنان تهدیدی برای جامعه بین‌المللی است و این امر لزوم همیاری و همکاری برای مبارزه با آن و ندادن فرصت به تروریست‌ها برای نفس کشیدن و برهم زدن صلح و امنیت بین‌المللی را ایجاب می‌کند.

برهم صالح در این دیدار همچنین بر تلاش بغداد برای همکاری با متحدان و دوستان برای مقابله با چالش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی تأکید کرد.

وی میزبانی یونان از آوارگان عراقی و حمایت این کشور از عراق، ائتلاف بین‌المللی و ناتو در جنگ علیه داعش را ستود و هماهنگی برای مقابله با چالش‌های مختلف در سطح منطقه و جهان از جمله مبارزه با تروریسم، تقویت همکاری دیپلماتیک، اقتصادی و فرهنگی را ضروری خواند.

برهم صالح گفت: «عراق به حمایت از حاکمیت، ثبات و امنیتش و نیز همکاری با متحدان و دوستان بر اساس احترام متقابل و عدم دخالت در امور داخلی اهتمام دارد و مخالف آن است که به صحنه تسویه حساب‌های دیگران تبدیل شود».

رئیس‌جمهور عراق همچنین بر اهمیت همکاری اقتصادی بین این کشور و یونان تأکید کرد.

وزیر خارجه یونان نیز در این دیدار بر پایبندی کشورش به حمایت از بغداد در زمینه‌های مختلف تأکید کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار