وزاری خارجه دو کشور عراق و مصر در کنفرانس خبری مشترک بر ضرورت همکاری‌های دو جانبه برای پاسخگویی به مشکلات موجود تاکید کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، وزیران خارجه مصر و عراق در کنفرانس خبری مشترک در قاهره بر ضرورت همکاری‌های دوجانبه برای مقابله با چالش‌های پیش رو تاکید کردند.

در این کنفرانس خبری، «سامح شکری» وزیر خارجه مصر اظهار داشت: همکاری‌های مصر و عراق همیشه مبتنی بر همبستگی و همکاری عربی و دفاع از منافع مشترک عربی بوده است. ما چالش‌هایی را که عراق با آن‌ها روبروست بررسی کردیم و آمادگی خود را برای همکاری برای مقابله با این تهدیدات از منظر حمایت از دولت عراق و کمک به حفظ حاکمیت و تمامیت ارضی و مخالفت با هرگونه مداخله در امور داخلی این کشور اعلام می‌کنیم.

او افزود: ما اوضاع منطقه، موضوع فلسطین و سوریه را نیز در گفتگو‌های خود بررسی و درباره نفوذ کشور‌های منطقه و جهان در عرصه کشور‌های عربی و پیامد‌های منفی آن نیز گفتگو و بر ضرورت مبارزه با تروریسم تاکید کردیم.

«فواد حسین» وزیر خارجه عراق نیز بر ضرورت همکاری‌های مشترک برای مقابله با چالش‌های منطقه‌ای تاکید کرد و گفت: بغداد اواخر ماه جاری میلادی میزبان وزیر خارجه مصر خواهد بود.

وزیر خارجه عراق در سفری رسمی به مصر رفته است. او در این سفر با «عبدالفتاح سیسی» رئیس جمهور مصر دیدار کرد و  نامه مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق را به او تحویل داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار