استاندار کرمانشاه با اشاره به نقش مهم استاندارد در توسعه پایدار گفت: توسعه پایدار با رعایت استاندارد‌ها محقق می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ بازوند روز چهارشنبه در پیامی با تبریک روز جهانی استاندارد گفت: بدون شک استاندارد، پدیده‌ای نو و بدیع نیست، بلکه مفهوم وسیع آن در عالم هستی متجلی است. عالمی که بر پایه نظم و عدالت از سوی خداوند متعال پایه‌گذاری شده و طبیعتی که دارای استاندارد‌های خدشه‌ ناپذیری است، هرجا انسان از آن عدول کرده، دچار مشکلاتی شده است.

استاندار کرمانشاه در ادامه گفت: همانطور که از شعار روز جهانی امسال «حفاظت از زمین با استانداردها» بر می‌آید دستیابی به تعادل میان محیط زیست، جامعه و اقتصاد برای برآوردن نیاز‌های امروزی بدون به خطر انداختن توانایی نسل‌های بعدی برای برآوردن نیازهایشان با تبعیت محض از استاندارد‌ها امکانپذیر است و بی‌شک توسعه پایدار که حاصل اجماع سه رکن بالا است با رعایت استاندارد‌ها محقق خواهد شد.

بازوند اضافه کرد: برای همگان استاندارد‌ها زبانی مشترک است و نه تنها بازار‌ها را گسترش می‌دهد بلکه حفاظت از محیط زیست، ایمنی و سلامت، دستیابی به اطلاعات و دانش را نیز به ارمغان خواهد آورد. پس توجه به مقوله استاندارد، توجه به یک مسئله ملی و فرا ملی است.

استاندار کرمانشاه  بیان کرد: اگر تولیدات و خدمات ما در استان دارای استاندارد لازم باشد، آنگاه فرصت رقابت در سطح ملی و بین المللی را پیدا خواهد کرد، در غیر این صورت تولیدی که فاقد کیفیت لازم باشد در بازار‌های محلی نیز حرفی برای گفتن نخواهد داشت.

بازوند اضافه کرد: ما در استان باید تلاش مضاعف کنیم تا با تحقق شعار سال «جهش تولید» با افزایش کمی محصولات و خدمات، به مقوله کیفیت نیز دو چندان توجه کرده و هرآنچه را که ارائه می‌دهیم باید منطبق با استاندارد‌های ملی و بین المللی باشد چرا که رعایت استاندارد‌ها شرط حضور در بازار‌های ملی و بین المللی است و این موضوع می‌تواند به افزایش شاخص GDP، تثبیت اشتغال و ایجاد اشتغال جدید و پایدار برای مردم استان بینجامد و در نهایت ارتقاء سطح رفاه را به ارمغان آورد.

استاندار کرمانشاه در پایان این پیام آورده است: اینجانب روز ۲۳ مهر (۱۴ اکتبر)، روز جهانی استاندارد را به تمام تلاشگران عرصه تولید و خدمات همچنین به کارکنان خدوم اداره کل استاندارد استان تبریک می‌گویم و امیدوارم با مساعی همه این عزیزان، شاهد ارائه بیشتر محصولات و خدمات منطبق با استاندارد، خصوصا ًعملی شدن مطلوب اهداف برنامه توسعه‌ای کشور و در نهایت شاهد ارتقاء سهم اقتصاد استان در کشور باشیم.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.