با نزدیک شدن به موعد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، دونالد ترامپ تلاش دارد یک پرونده قدیمی که پیشتر برای او خاطرات خوبی را ساخته، دوباره باز کند؛ «ایمیل‌های هیلاری کلینتون»

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ، رئیس جمهور کنونی آمریکا در جریان انتخابات سال ۲۰۱۶ میلادی، از ماجرای ایمیل‌های کیلینتون، برای حمله به رقیب خود استفاده کرد و در نهایت هم موفق شد وزیر خارجه پیشین آمریکا در انتخاباتی جنجالی را شکست دهد.

رئیس جمهور آمریکا اکنون با نزدیک شدن به موعد برگزاری انتخابات سوم نوامبر ۲۰۲۰ میلادی تلاش می‌کند حجم بیشتری از ایمیل‌های کلینتون را از حالت محرمانه خارج و آن‌ها را منتشر کند.

ترامپ هرچند برای انتشار هرچه سریعتر ایمیل‌های هیلاری کلینتون اصرار دارد، اما هنوز هیچ متن جدیدی از ایمیل‌های وزیر خارجه پیشین آمریکا منتشر نشده است.

وب‌سایت فارین پالسی روز سه‌شنبه ۱۳ اکتبر، در مقاله‌ای به این موضوع پرداخت و این پرسش را مطرح کرد که این ایمیل‌ها شامل چه موضوعاتی خواهد بود؟ فارین پالسی در این مقاله همچنین اعلام کرد ما هنوز نمی‌دانیم قرار است چه میزان از ایمیل‌های کلینتون در زمان حضور او به عنوان وزیر امور خارجه منتشر شود. ضمن اینکه نمی‌دانیم محدودیت‌های موضوعی در خصوص انتشار وجود خواهد داشت یا خیر؟

در این میان، برخی از صفحات ضدایرانی در توئیتر، در رشته توییت‌هایی، با استناد به ایمیل‌های هیلاری کلینتون - که هنوز منتشر نشده! - از ارتباط میان دولت اوباما و سردار شهید قاسم سلیمانی سخن گفتند و بر همین اساس استدلال کردند که ترور فرمانده سپاه قدس، جای خوشحالی فراوانی داشته است!

توییت‌های عجیبی که حتی یورونیوز، خبرگزاری رسمی اتحادیه اروپا هم مجبور به واکنش به آن‌ها شده و تاکید کرده که این اخبار دروغ هستند.


بیشتر بخوانید


یورونیوز در این زمینه نوشت: «دقیقا روز گذشته شبکه‌های اجتماعی فارسی زبان اسیر اخبار جعلی شده بود که مشخص نبود چه ریشه‌ای دارد. برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی که منتقد جمهوری اسلامی هستند، در رشته توییت‌هایی از ارتباط میان دولت اوباما و قاسم سلیمانی سخن گفتند و بر همین اساس استدلال کردند که کشتن فرمانده سپاه قدس ایران، جای خوشحالی فراوانی داشته است. در این توییت‌ها که هزاران نفر هم آن‌ها را لایک کرده بودند، همچنین موضوعات عجیب و غریب دیگری نیز مورد اشاره قرار گرفته بود که طبیعتا واقعی نبودند. چرا که اساسا هنوز ایمیلی منتشر نشده که از میان آن‌ها اسنادی استخراج شود.»

این رسانه اروپایی افزود: «برخی هم البته از رسانه‌های فارسی زبان انتقاد کردند که چرا موضوع به این مهمی را پوشش نداده‌اند. آن‌ها البته احتمالا اطلاع نداشتند که نه تنها رسانه‌های فارسی زبان، که اساسا اکثر رسانه‌ها این موضوع را پوشش نداده‌اند. به جز چندین سایت و خبرگزاری که آن‌ها هم فریب خوردند، هیچ رسانه دیگری این موضوع را پوشش نداده بود و ماجرا به حساب‌های کاربری غیرواقعی در توییتر و کانال‌های تلگرامی با مبدا نامشخص در تلگرام محدود ماند، چرا که اساسا خبری وجود نداشت که پوشش داده شود.»

منبع: جام نیوز

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار