اصغرزاده گفت: طی بازدید ‌های انجام شده در شش ماهه ی امسال، ۴۶ هزار و ۷۷۹ کیلوگرم فرآورده خام دامی در استان ضبط شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، اصغرزاده مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: تأمین سلامت و بهداشت غذایی جامعه یکی از رسالت‌ های این سازمان بوده که در این خصوص نظارت ‌های مستمری از مراکز عرضه فرآورده خام دامی انجام می‌شود.

او افزود: همچنین سوپرمارکت ‌ها، آشپزخانه ‌ها، رستوران‌ ها، مرغ فروشی‌ ها و لبنیاتی ‌ها به صورت مستمر توسط تیم‌ها نظارتی اداره کل دامپزشکی استان پایش و رصد می ‌شوند.

اصغر زاده با بیان اینکه در شش ماهه نخست امسال ۹۲۳ مورد بازدید از این مراکز انجام شده است، بیان کرد: طی این بازدید ‌ها ۴۶ هزار و ۷۷۹ کیلوگرم از فرآورده ‌های خام دامی ضبط شده است.


بیشتر بخوانید


مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی اظهار کرد: همچنین طی این مدت ۲۷ هزار و ۲۱۳ مورد عملیات بازرسی و نظارت در کشتارگاه ‌ها انجام شده است.

او ادامه داد: از این تعداد ۱۶ هزار و ۴۲۰ مورد نظارت مربوط به گوسفند و بز، هشت هزار و ۲۰ مورد مربوط به بز و بزغاله، هزار و ۸۴۰ مورد مربوط به گاو و گوساله، ۵۰۱ مورد مربوط به شتر و ۴۳۲ مورد مربوط به شترمرغ بوده است.

اصغر زاده تصریح کرد: با توجه به شیوع کرونا نظارت‌ های دامپزشکی افزایش یافته است و با متخلفین بهداشتی به جد برخورد می ‌شود.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار