محموله دام و طیور غیر مجاز در شهرستان قاینات توقیف شد

رئیس شبکه دامپزشکی قاین گفت: خودرو‌های حامل دام و طیور زنده بدون مجوز حمل بهداشتی در شهرستان قاینات توقیف شدند.

محمودی رئیس شبکه دامپزشکی قاین، در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،گفت: در جهت اقدامات بهداشتی و همکاری‌های فی مابین دامپزشکی و نیروی انتظامی شهرستان و انجام گشت‌های مشترک تلاش می‌شود با پدیده قاچاق دام و طیور بعنوان یک معضل بزرگ بهداشتی و اقتصادی مبارزه جدی انجام شود.

او افزود: بر همین اساس تعداد ۶۱ راس گوسفند و بز و حدود هزار قطعه جوجه مرغ و بلدرچین که توسط دو دستگاه اتوبوس و یک دستگاه وانت بار به صورت غیر قانونی از مبدا خراسان رضوی بارگیری و به مقصد سیستان و بلوچستان در حرکت بودند در یک عملیات تعقیب و گریز توسط پاسگاه انتظامی شهرستان و کارشناسان نظارت شبکه توقیف شد.

محمودی اظهار کرد: پرونده پس از اقدامات و آزمایشات لازم به مراجع قضایی ارجاع داده شد.


بیشتر بخوانید


رئیس شبکه دامپزشکی قاین تصریح کرد: برابر ضوابط حمل و نقل دام و فرآورده خام دامی، حمل هر یک از این محموله‌ها باید با رعایت شرایط بهداشتی و قرنطینه‌ای و با موافقت مبدا و مقصد و با خودروی حمل مخصوص حمل شود.

او گفت: متاسفانه هیچ یک از محموله‌های مذکور شرایط لازم را ندشته است و ضمن توقیف تمامی خودرو‌ها، پرونده تخلف هر یک از مسیر قضایی خود پیگیری و در نهایت منتج به صدور احکام بازدارنده‌ای خواهد شد.

محمودی بیان کرد: محموله طیور توقیفی با درخواست شبکه دامپزشکی و با اخذ حکم از مراجع قضایی، به دلیل عدم داشتن سابقه بهداشتی و به منظور کنترل و پیشگیری از بروز و شیوع بیماری‌های صنعت طیور و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و همچنین با رعایت کامل پروتکل بهداشتی معدوم سازی شد.

رئیس شبکه دامپزشکی قاین افزود: حمل و نقل هرگونه دام و فرآورده خام دامی مستلزم اخذ مجوز قرنطینه‌ای از شبکه دامپزشکی است و شبکه دامپزشکی با هرگونه حمل غیر مجاز و خارج از سیستم نظارتی به شدت برخورد می‌کند.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.