عرشی گفت: با توجه به شرایط فعلی شیوع کرونا دارای شیوه نامه‌های بهداشتی منسجم و کاملی در سطح کشور هستیم.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، شهنام عرشی معاون مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت اظهار کرد: ما جزو کشور‌هایی هستیم که شیوه نامه‌های بهداشتی بسیار منسجمی برای بیماری کرونا داریم و لذا این دستورالعمل‌ها برای موارد ضعیف، متوسط و شدید وضع شده است.

او با اشاره به اینکه ما برای تمام مراحل، شیوه نامه‌های بهداشتی درمان بیماری کرونا را در سطح کشور داریم، افزود: برای موارد خفیف و بدون علامت کرونا بیشتر بحث به صورت حمایتی است.

معاون مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت عنوان کرد: شیوه نامه‌های بهداشتی توسط ده‌ها نفر از اساتید رشته‌های مختلف نوشته و به روز رسانی می‌شود و برای تمامی موارد در سطوح مختلف بیماری دستورالعمل‌ها تدوین شده است.

عرشی با اشاره به اینکه برای بیماری کرونایی دارو و درمان مشخصی وجود ندارد که ما را به نتیجه برساند گفت: این بیماری درمان صددرصدی ندارد به طوری که در کشور‌های مختلف از دارو‌های گوناگونی برای درمان بیماران استفاده شده است، ما تمامی مجوز‌ها را برای امتحان و اثربخشی دارو دریافت و سپس آن را تجویز می‌کنیم لذا اگر دارویی در این دستورالعمل‌ها نباشد به این معناست که تجویز آن به صورت کشوری لازم و موثر نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار