فرمانده انتظامی خراسان شمالی از کاهش ۱۴ درصدی مجموع جرائم انجام شده در خراسان شمالی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، علیرضا مظاهری فرمانده انتظامی خراسان شمالی در نشست خبری امروز خبری به مناسبت هفته ناجا با اشاره به شرایط بوجود آمده از شیوع کرونا و تداخل هفته ناجا با اربعین حسینی، گفت:برنامه‌های هفته ناجا با شعار «باهم برای امنیت و سلامت» از ۲۷ مهرماه آغاز خواهد شد.

سردار مظاهری با اشاره به کاهش مجموع جرائم انجام شده استان در شش ماهه نخست سال نسبت به مدت مشابه پارسال، افزود: اختلافات خانوادگی، کشاورزی و ملکی را ازجمله عناوین اصلی نزاع و درگیری در استان است، همچنین پایین بودن آستانه تحمل در همشهریان و ساکنان استان باعث ایجاد نزاع و درگیری می‌شود.

او با بیان اینکه خراسان شمالی رتبه ۷ نزاع و درگیری کشور را دارا است، عنوان کرد:با توجه به آمار نزاع و درگیری‌های ثبت شده در استان افزایش ۱۴ درصدی اینگونه جرائم را شاهد هستیم.

سردار مظاهری به موضوع افزایش سرقت‌های خرد در استان اشاره کرد و افزود: شاهد رشد ۳۰ درصدی سرقت از اماکن در استان هستیم که عدم رعایت مراقبت‌های لازم و همچنین نقص در تجهیزات فنی ازجمله عوامل وقوع این سرقت‌ها و سخت شدن پیگیری‌ها شده است.


بیشتربخوانید


فرمانده انتظامی خراسان شمالی از دستگیری بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ سارق در شش ماه گذشته خبر داد و گفت: سارقان بیشترین زندانیان استان را تشکیل می‌دهند و در این مدت ۶ باند سرقت حرفه‌ای متلاشی شده اند.

سردار مظاهری از راه اندازی پلیس امنیت اقتصادی در هفته آینده خبر داد و افزود: در حوزه جرائم جعل و کلاهبرداری بالغ‌بر ۸۳ درصد کشف جرم و همچنین در بخش پرونده‌های قاچاق کالا، تاکنون ۸۲۱ پرونده باارزش بالغ‌بر ۸ میلیارد تومان و در حوزه زمین‌خواری، احتکار و اختلاس نیز ۱۳ پرونده جرائم اقتصادی باارزش بیش از ۵ میلیارد تومان تشکیل‌شده است.

او با اشاره به افزایش ۴۵ درصدی کشفیات مواد مخدر در استان، اظهار کرد: بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ کیلوگرم مواد مخدر کشف و ۶۸۳ نفر قاچاقچی مواد مخدر و ۸ هزار و ۱۵۲ نفر معتاد دستگیرشده‌اند.

سردار مظاهری از کاهش تصادفات درون شهری خبر داد و گفت:در حوزه تصادفات درون‌شهری ۲۹ درصد تصادفات منجر به فوت و ۳۸ درصد متوفیان تصادفات درون‌شهری کاهش، تصادفات جرحی ۲۴ درصد و مجروحان نیز ۲۴ درصد کاهش داشته است.

او از کاهش متوفیان تصادفات برون‌جاده‌ای نیز خبر داد و گفت: ۱۳ درصد میزان تصادفات فوتی و ۱۲ درصد متوفیان حوادث جاده‌ای به همراه کاهش ۲۵ درصدی تصادفات جرحی و ۳۰ درصدی مجروحان اتفاق ثبت‌شده است.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی عنوان کرد: ۱۹ درصد تصادفات منجر به فوت استان، در جاده بجنورد به جنگل گلستان، ۱۴ درصد در مسیر بجنورد به فاروج واقع‌شده است.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.