رئیس شورای هیئات مذهبی استان فارس،گفت: تجمع‌ و جلسات هیئات مذهبی و برپایی موکب‌ها تا آخر دهه آخر صفر در فارس تعطیل است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رضا محمدیان رئیس شورای هیئات مذهبی استان فارس، بیان کرد: با توجه  به مصوبه ستاد استانی مدیریت مبارزه با کرونا مبنی بر اعمال محدودیت‌ها از   ۲۳ مهرماه  تمامی جلسات هیئات مذهبی تا مدت ابلاغ شده از سوی این ستاد تعطیل بوده، و موکب‌های دارای مجوز سطح شهرها هم بدون پخش نذورات و تجمع افراد  برای پخش صوت و ایجاد فضای معنوی مجاز به ادامه فعالیت از روز ۲۳ مهرماه تا آخر ماه صفر هستند.

او، با اشاره به اینکه برپایی موکب‌های دیگر نیز برای ایام ۲۸ صفر ممنوع است، تصریح کرد: سایر برنامه‌هایی از جمله عرض ادب و تسلیت جمعی از هیئات مذهبی در روز ۲۸ صفر به ساحت مقدس حضرت احمدبن موسی شاهچراغ (ع)  برگزار نمی شود.

محمدیان، ادامه داد: با توجه به مجوز ستاد مبارزه با کرونا، فعالیت مساجد و حسینیه‌ها به‌ صورت محدود و حداکثر در هر نوبت یک ساعت برای برگزاری نماز جماعت و خواندن ادعیه با رعایت دستور العمل های بهداشتی مجاز به فعالیت است.

رئیس شورای هیئات مذهبی استان فارس، با بیان اینکه در مورد مراسم‌های ماه ربیع‌الاول نیز اطلاع‌رسانی می شود، افزود: شورای هیئات مذهبی همواره اهتمام ویژه‌ای برای اجرای مصوبات ستاد مبارزه با کرونا به‌منظور حفظ سلامت مردم دارد.

انتهای پیام/ت

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار