مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل از سند دار شدن کلیه عرصه‌های ملی و منابع طبیعی تا سال ۱۴۰۰ در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، شهامت هدایت، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: برای تثبیت حاکمیت دولت و در راستای رفع موانع و مشکلات و حل اختلافات با منابع طبیعی و مردم در عرصه‌های منابع طبیعی سند دار شدن عرصه‌های منابع طبیعی با جدیت دنبال می‌شده و بدین منظور منابع طبیعی با کمک دستگاه قضایی و اداره کل ثبت استان به جد این امر را شروع کرده که در مرحله کاداستر است.

او افزود: این اداره کل با همکاری اداره کل ثبت استان به تمامی شهرستان‌ها مراجعه کرده و اخیرا هم در شهرستان خلخال و مشگین شهر با حضور کارشناسان ثبت و رئیس ثبت شهرستان جلسات مشترک برگزار شد تا کلیه موانع و مشکلات در راستای سند دار شدن اراضی و منابع حل شود.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل ادامه داد: ثبت منابع ملی تا این مرحله پیشرفت خوبی داشته است به طوری که در مرحله اول اراضی شش دانگ ملی در اولویت هستند و همچنین اراضی که مطابق ماده ۵۴ رفع تداخل به رسمیت شناخته شده در حال حاضر سند دار می‌شود.

هدایت افزود: اخیرا سند دار شدن کوه سبلان را آغاز کرده ایم و شهرستان‌های سرعین، نیر و مشگین شهر که در دامنه سبلان قرار گرفته اند تمام مراحل ثبت را به اتمام رسانده اند و در مرحله اخذ سند به این مناطق هستیم.

او اضافه کرد: قله سبلان با ۷۰۰ هکتار مساحت سند دار شد که شامل هفت ییلاق است که سند آن رسما صادر شده است و به محض سند دار شدن دامنه‌های آن در یک مراسم از سند قله سبلان رونمایی خواهد شد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: تا ۲۰ روز آینده تمامی ییلاقات نیز سند دار خواهد شد که این امر منجر به جلوگیری از تعدی و تجاوز به عرصه‌های منابع طبیعی شده و به نوعی حالت حفاظتی از منابع طبیعی استان اردبیل خواهد بود.

هدایت گفت: این روند در شهرستان‌ها نیز ادامه دارد و در منطقه بز قوش خلخال و در قشلاقات نیز مراحل ثبت انجام شده و به زودی در دو شهرستان جشن انفال گرفته خواهد شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.