مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته کشور (صحا) گفت: به مسئولان استان فارس قول داده‌ایم که ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات در اختیار صنایع پیشرفته این استان قرار گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رضا نقی‌پور اصل در جریان بازدید از تعدادی از واحد‌های صنعتی فعال در حوزه صنایع پیشرفته منطقه ویژه اقتصادی و شهرک صنعتی شیراز، گفت: می‌کوشیم که صنعتگران استان فارس برای دریافت این تسهیلات و حمایت‌ها در پیچ و خم‌های اداری قرار نگیرند چرا که ما خواستار تسهیل‌گری در کار‌ها هستیم و این مهم را از طریق دفتر نمایندگی مستقر در این استان محقق خواهیم کرد.

او ادامه داد: ماهیت و فلسفه وجودی این شرکت بر اساس حمایت از صنایع پیشرفته (های تِک) تعریف شده که استان فارس و شهر شیراز نیز در این زمینه حرف‌های بسیاری برای گفتن دارند و در کشور پیشتاز هستند.

نقی‌پور اصل با اشاره به اینکه تاکنون حدود ۴۵ درصد برنامه‌های پیش‌بینی شده صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته کشور عملیاتی شده است، بیان کرد: با توجه به اینکه در جریان ورود به انقلاب چهارم صنعتی هستیم بدون تردید، ماهیت و هویت صنایع به سمت صنایع پیشرفته تغییر خواهد کرد و کمتر صنایعی را به شکل امروزی خواهیم دید.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته کشور گفت: بنابراین ضرورت دارد که برنامه‌های صندوق حمایت نیز رویکرد توسعه گرایانه‌تری داشته باشد.

او اظهار داشت: تلاش ما این است که از طریق ارائه تسهیلات، تامین ضمانت‌نامه، تسهیل در تامین سرمایه در گردش، تسهیل در واردات ماشین‌آلات و ارائه خدمات کارشناسی برای توانمندسازی این واحدها، برای احیا و توسعه صنایع پیشرفته و راکد تلاش کنیم.

او، یکی از برنامه‌های بزرگ صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته کشور را ایجاد بانک جامع اطلاعات صنایع و منابع انسانی کشور دانست و بیان کرد: البته در این زمینه تاکنون اتفاق خاصی نیفتاده، اما به عنوان یک طرح مطالعاتی در حال انجام است و در صورت محقق شدن کمک بزرگی به کاهش هزینه‌های صنایع در حوزه تولید، آلودگی‌های محیط زیست و حمل و نقل و افزایش بهره‌وری خواهد کرد و امکان برنامه‌ریزی بهتر برای آمایش سرزمینی و ذخیره کردن زمان را فراهم خواهد ساخت.

نقی‌پور اصل افزود: برای ایجاد و تکمیل این بانک اطلاعاتی که جای خالی آن در بخش صنعت احساس می‌شود، علاوه بر استفاده از مجموعه بانک اطلاعاتی ریاست جمهوری، وزارت صنعت، معدن و تجارت و بورس، باید یک فراخوان هم ارائه شود تا خود صنعتگران هم در تکمیل این بانک نقش آفرین و کمک کننده باشند.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته کشور ادامه داد: البته ایجاد این سامانه و بانک اطلاعاتی یک پروژه کوتاه مدت نیست بلکه یک پروسه زمان بر است و امیدواریم تحقق این مهم تحت‌الشعاع تغییر دولت‌ها و سیاست‌ها قرار نگیرد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار