مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از نقش صدا و سیما در کاهش تصادفات جاده‌ای در سطح استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، کلیم الله وثوقی، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل در مراسم انعقاد قرارداد برنامه مشارکتی تلویزیونی سیمای راهبران بین مدیران کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای و صداوسیمای مرکز اردبیل گفت: نقش صداوسیما در فرهنگ سازی و آموزش قوانین رانندگی با هدف کاهش تصادفات جاده‌ای بسیار مهم عنوان کرد و گفت: همه رسانه‌ها و به ویژه صدا و سیما به عنوان یکی از قویترین ابزار اطلاع رسانی می‌تواند با فرهنگ سازی و آگاهی بخشی در کنترل و کاهش تصادفات جاده‌ای نقش مهمی ایفا کند.

او صداوسیما را زبان گویای ملت و دولت دانست و از حمایت‌های رسانه‌ای صداوسیما از طرح ها، اقدامات و برنامه‌های راهداران در فصول مختلف سال قدردانی کرد و افزود: این برنامه تلویزیونی در ۱۷ قسمت ۲۰ دقیقه‌ای با مشارکت شبکه استانی سبلان باهدف شناساندن و اطلاع رسانی اقدامات و عملکرد‌های حوزه راهداری وحمل ونقل جاده‌ای تهیه، تولید و بزودی از صداوسیمای مرکز اردبیل پخش خواهد شد.

عضو شورای اداری استان اردبیل از فعالیت ۱۴۱ شرکت حمل ونقل کالا و مسافر در استان خبر داد و تصریح کرد: ۱۳ هزارو ۸۰۰ نفر راننده پرتلاش با ۸ هزارو ۸۹۹ ناوگان در حوزه کالا و مسافر شبانه روز به مردم خدمات ارائه می‌دهند.

وثوقی جابجایی ۲ میلیون تن کالا، ۶۲۱ هزار نفر مسافر، صادرات ۱۰۹ هزارتن کالای ایرانی از پایانه مرزی بیله سوار، تجدید خط کشی ۷۲۱ کیلومتر از محور‌های مواصلاتی استان، شناسائی، توقف و قلع و قمع ۳۶۴ مورد تجاوز به حریم راه و ساخت و سازغیرمجاز، صدور بیش از ۱۸ هزار برگ معاینه فنی برای خودرو‌های سنگین و ثبت ۴۹ میلیون تردد در جاده‌ها را از اقدامات مهم اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل در ۶ ماه گذشته عنوان کرد.

مدیرکل صداوسیمای مرکز اردبیل نیز گفت: رسانه استانی با بهره گیری از ظرفیت‌های موجود خود برای فرهنگ سازی و کاهش حوادث جاده‌ای و ارتقای امنیت راه‌ها با مشارکت و همراهی مسئولان اقدام می‌کند.

علی ملااحمدی تصریح کرد: معتقدیم که ارتباط دستگاه‌ها با صدا و سیما در رفع مشکلات استان بسیار موثر است به ویژه در مباحث مرتبط با راه، اگر اطلاع رسانی‌ها مناسب نباشد، مشکلات افزایش می‌یابد و حوادث خود را بیشتر نشان می‌دهد.

او از آمادگی کامل رسانه ملی برای پوشش اقدامات و برنامه‌های راهداران دیار سبلان خبر داد و اظهارامیدواری کرد با پخش برنامه سیمای راهبران شاهد فرهنگ سازی در جهت کاهش تصادفات و شناساندن اقدامات رانندگان پرتلاش عرصه حمل ونقل جاده‌ای و تلاش‌های مردان سخت کوش و راهداران در خدمت رسانی به مردم عزیز باشیم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار