مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: امسال ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی در استان اردبیل آسفالت می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، کلیم الله وثوقی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل با بیان اینکه امسال ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی این استان با استفاده از ردیف‌های مختلف اعتباری زیرپوشش آسفالت قرارمی‌گیرد، گفت: برای آسفالت ۲۷ کیلومتر راه روستایی در خلخال امسال برنامه‌ریزی شده است.

او با بیان اینکه افزایش چندین برابری هزینه آسفالت راه‌های روستایی روند اجرایی پروژه‌های آسفالت راه‌های ارتباطی روستایی این استان را کند کرده است، گفت: در حال هزینه آسفالت یک کیلومتر راه روستایی در این استان به بیش از هفت میلیارد ریال رسیده و این امر همراه با افزایش محدودیت‌های مربوط به تامین اعتبارات راه‌های روستایی اجرای پروژه‌های آسفالت راه‌های ارتباطی روستایی را با مشکل مواجه کرده است.

دبیر کمیسیون مدیریت اجرائی ایمنی حمل و نقل استان اردبیل گفت: آسفالت پروژه‌های راه روستایی خلخال در سال گذشته متوقف و هیچ گونه پروژه‌ای اجرا نشد، گفت: برغم مشکلات اعتباری امسال آسفالت راه چندین روستای خلخال از جمله روستا‌های اناویز، گلوجه، یلوجه، کمر و آق‌بلاغ کرد این شهرستان هم‌اکنون در حال انجام بوده و تا پایان فصل کاری امسال این پروژه‌ها تکمیل و در اختیار اهالی روستا‌های یاد شده منطقه قرار می‌گیرد.

وثوقی گفت: در سال‌های گذشته تعطیلی و توقف فعالیت کارخانه‌های تولید آسفالت و همچنین درصد پایین اعتبارات استانی موجب توقف آسفالت راه‌های روستایی خلخال شده است.

او تصریح کرد: امسال با اجرای پروژه‌های آسفالت چندین روستای منطقه، فاصله ایجاد شده بین شاخص بهره‌مندی جمعیت روستایی خلخال با جمعیت سایر مناطق استان کاهش می‌یابد.

عضو شورای اداری استان اردبیل با اشاره به حذف ردیف اعتباری آسفالت راه‌های روستایی از اعتبارات ملی و تامین آن از محل اعتبارات استانی با توجه به تخصیص پایین آن تصریح کرد: از شهریورماه سال گذشته بخش ساخت راه‌های روستایی از اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل منفک و به جمع وظایف اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اضافه شده، ولی اعتبارات منظور شده برای اجرای پروژه‌های راه روستایی پایین بوده و جوابگوی نیاز پروژه‌ها نیست.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
به وضعیت راه روستای لنج آباد مشگین شهر رسیدگی کنید.بعد از چند سال دوندگی فقط یک کیلومتر آسفالت شد.