رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان اردبیل گفت: در ۶ ماه گذشته محور‌های اصلی و بزرگراه‌های این شهرستان روکش آسفالت شده است.

ماشاالله بهزاد، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، با بیان اینکه این روکش آسفالت در بزرگراه‌های اردبیل مغان، اردبیل سرعین، اردبیل آستارا و محور‌های جبه دار و ثمرین انجام شد گفت: با تلاش راهداران سخت کوش دیار سبلان ۱۸ کیلومتر درزگیری نیز در بزرگراه اردبیل مغان انجام شده است.

او تصریح کرد: در مدت یاد شده ترمیم و لکه گیری ۲۵ کیلومتر از محور‌های روستایی گندیشمین، سردابه، ارجستان، ویلا درق وخیارک و سایر محور‌های اصلی، فرعی و روستایی با استفاده از آسفالت گرم، سرد و تراشه آسفالت به مقدار بیش از ۲۰ هزار مترمربع لکه گیری شد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان اردبیل با اشاره به اقدامات مستمر راهداران جهت ارتقای ایمنی محور‌ها از تجدید خط کشی ۷۰ کیلومتر از محور‌های مواصلاتی اردبیل خبر داد.

بهزاد با اشاره به تسطیح و ریگلاژ ۱۸۰ کیلومتر از راه‌های شنی و خاکی گفت: از محل طرح ملی ابرار راه روستای کریق - حور بطول ۴ کیلومتر با ریختن آخرین لایه زیر اساس، پخش و ریگلاژ آن در دست احداث است.

او شروع عملیات مرمت پل سامیان، ساخت سایبان با استفاده از ضایعات و آهن آلات برای ماشین آلات سنگین درمحوطه اداره راهداری اردبیل به مساحت حدود ۵۰۰ مترمربع، ساماندهی محوطه راهدارخانه بودالالو با خاکبرداری، شن ریزی و ریزش برداری ۱۵ هزار مترمکعب در راه روستا‌های عباس آباد، فیروز آباد، انیللو، جیاوان، آهو قلعه، دمدمه و قیه چمن را از دیگر اقدامات راهداران در ۶ ماه گذشته عنوان کرد.

گفتنی است اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان اردبیل به دلیل قرار گرفتن در مرکز استان و با داشتن ۸۴ کیلومتر بزرگراه و ۵۲ کیلومتر راه اصلی شریانی و ۳۰ کیلومتر راه فرعی پر ترافیک (اردبیل – آبی بیگلو، اردبیل - کورائیم، اردبیل جاده قدیم مشگین شهر) و همچنین وجود راه‌های توریستی از جمله سردابه و ارجستان، آلوارس، پیست اسکی و جاده دریاچه نئور وجود بیش از ۵۱۰ کیلومتر راه روستایی آسفالته و ۱۱۰ کیلومتر راه شوسه شنی و خاکی دارای اهمیت ویژه‌ای در حوزه حمل و نقل کالا و مسافر است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
روستای لنج آباد مشگین شهر را هم دریابید اسمش را نمی توان راه گذاشت. باید دست به دامن دهخدا می شدیم تا لغت منسبی پیدا می کرد.