کاظم خاوازی گفت: هدایت سنگی روان‌آب‌ها و سیلاب‌ها از برنامه‌های در دست اقدام جهاد کشاورزی است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی گفت: هدایت سنگی روان‌آب‌ها و سیلاب‌ها از برنامه‌های در دست اقدام جهاد کشاورزی است در بحث توسعه زراعت به صورت اصولی و کشاورزی حفاظتی کمک بسیار موثری برای توقف بیابان‌زایی محسوب می‌شود.

 او با بیان اینکه با همکاری وزارت جهاد کشاورزی، استانداری خوزستان، دستگاه‌های ذیربط و بخش‌های مختلف از جمله موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع، کار بسیار بزرگی در استان خوزستان در حال انجام است، افزود: کشت گیاهان چند ساله مقاوم در زراعت یکی از برنامه‌هایی خواهد بود که امروز به بخش زراعت استان خوزستان توصیه خواهد شد.

خاوازی تصریح کرد: در این راستا کشت گیاهان دائمی یکی از موارد توصیه‌شده خواهد بود و با توجه به بازدید‌های انجام‌شده و شرایط موجود در منطقه، تکثیر و پرورش انواع حیوانات از جمله پرورش طیور و پرندگان می‌تواند در دستور کار منطقه قرار گیرد.

مسیر درستی برای بیابان‌زدایی در خوزستان طراحی و اجرا شد

کاظم خاوازی همچنین در جریان بازدید از کانون‌های ریزگرد در جنوب شرق اهواز و قرارگاه بیابان زدایی و کانون‌های ریزگرد خوزستان افزود:کار بزرگی در راستای مبارزه با ریزگردها از چهار سال گذشته در خوزستان انجام شده و نتایج خوبی به دنبال داشته است.

در سال‌های اخیر بسیاری از مناطق غربی و مرکزی خوزستان از جمله کلانشهر اهواز ، دشت آزادگان ، شادگان حمیدیه و هویزه با پدیده ریزگردها رو به رو بوده‌اند ولی در سال‌های اخیر با بهبود وضعیت جوی ، بارندگی‌های مناسب و اجرای طرح نهال کاری در کانون‌های مهم ریزگرد ، این پدیده کمتر نمود داشته است. 

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در زمینه تامین بودجه و اعتبارات، هماهنگی‌های لازم با استاندار خوزستان و سازمان برنامه و بودجه استان انجام خواهد شد و در این زمینه نگرانی برای استان وجود ندارد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.