فلاحی گفت: از ابتدای انتشار ویروس کرونا تا کنون ۷۶۳ نفر از کادر بهداشت و درمان کردستان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، آرزو فلاحی مدیر روابط عمومی دانشگاه پزشکی کردستان گفت: جدال نابرابری که از اوایل اسفند ماه شروع شده و هنوز هم ادامه دارد موجب ابتلای چندین نفر از همشهریان و پرسنل بهداشت و درمان استان شده است.

او با بیان اینکه از ابتدای انتشار ویروس کرونا تا کنون ۷۶۳ نفر از کادر بهداشت و درمان استان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند افزود: از این تعداد ۷۵ پزشک در بخش بهداشت و درمان، ۲۸۰ پرستار در بخش درمان، ۳۴ نفر پرسنل آزمایشگاهی در بخش بهداشت و درمان، ۶ نفر رادیولوژی در بخش درمان، ۵۳ مراقب سلامت و ۲۹ بهورز در بخش بهداشت و ۲۸۶ نفر کارشناس و سایر نیرو‌های بهداشت و درمان مبتلا شده اند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: خستگی کادر بهداشت و درمان و فشار ناشی از افزایش ابتلا و بستری در بیمارستان‌ها در چند روز اخیر به اوج خود رسیده است.

فلاحی بیان کرد: پزشکان، پرستاران، کارکنان بهداشت، پرسنل و خدمه بیمارستان‌های کشور و به تبع استان کردستان از ابتدای اسفندماه درگیر جدال با این ویروس منحوس هستند.

او با بیان اینکه رعایت اصول اولیه بهداشتی موجب تقویت روحیه جامعه پزشکی، کاهش بار مراجعه و جلوگیری از سوگواری بیش از پیش همشهریان خواهد شد افزود: در این شرایط انتظار می‌رود با رعایت نکات بهداشتی و ماندن در خانه، همراه و همدل با کادر بهداشت و درمان باشیم چرا که این عزیزان تاب و تحمل چندانی برای ادامه این مسیر پر تلاطم را ندارند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: تنها راه قدردانی و حمایت از مدافعان سلامت در شرایط فعلی رعایت جدی اصول سه‌گانه در پیشگیری از این بیماری با فاصله‌گذاری اجتماعی، شست و شوی مداوم دست‌ها و استفاده از ماسک است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.