مدیر مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه با بیان اینکه نیمه اول امسال بیش از ۴۵ هزار میلیارد ریال درخواست سرمایه‌گذاری در کرمانشاه ثبت شده، گفت : از این میزان برای سرمایه‌گذاری حدود ۳۳ هزار میلیارد ریال مجوز صادر شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ فرید خلیلی مدیر مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه تعداد درخواست‌های سرمایه‌گذاری که در نیمه اول امسال در سامانه پنجره واحد سرمایه‌گذاری استان ثبت شده را ۱۵۴۳ مورد با سرمایه‌گذاری بیش از ۴۵ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت : با تحقق این میزان سرمایه‌گذاری برای ۱۹ هزار و ۳۸۸ نفر شغل ایجاد می‌شود.

او گفت : بیشترین تعداد درخواست‌های سرمایه‌گذاری با سهم ۷۶۷ مورد مربوط به حوزه صنعت، معدن و تجارت و ۵۹۵ مورد مربوط به حوزه کشاورزی بوده است. همچنین ۱۷۰ درخواست در حوزه خدمات و یازده درخواست نیز در بخش زیرساخت داشتیم.

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه درباره درخواست‌هایی که مجوز‌های لازم را اخذ کرده اند افزود: از ۱۵۴۳ درخواستی که داشتیم تاکنون برای ۹۶۰ مورد مجوز صادر شده است.

 خلیلی ادامه داد: سرمایه‌گذاری مجوز‌های صادر شده حدود ۳۳ هزار میلیارد ریال است و در صورت تحقق برای بیش از ۱۴ هزار و ۳۰۰ نفر شغل ایجاد خواهد کرد.

او از رد شدن ۳۷۲ درخواست سرمایه‌گذاری هم یاد کرد و بیشترین درخواست‌های رد شده را نیز مربوط به حوزه کشاورزی با سهم ۳۲۴ مورد و حوزه خدمات با سهم ۲۷ مورد دانست که عمدتا ناشی از فراهم نبودن زیرساخت‌هایی مانند آب بوده است.

مدیر مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه گفت: ۲۱۱ درخواست در دست بررسی است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.