معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت : طی ۶ ماه نخست سال‌جاری ۶۳۵ شکایت کتبی به سازمان رسیده که ۳۶۱ میلیون تومان در همین راستا به شکات برگرداننده شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مسعود بیگلری معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت : بازرسی‌ها به چند طریق صورت می‌گیرد، در روشی بازرسان به واحد‌های صنفی و اقتصادی مراجعه می‌کنند با توجه به قانون تعزیرات اگر تخلفی از قبیل کم‌فروشی، گران‌فروشی و... مشاهده کنند، پرونده تشکیل و به تعزیرات ارسال می‌کنند.

او گفت : هر شهروند در صورت هر تخلف می‌تواند به سازمان مراجعه و شکایت کند کار با انجام کارشناسی اگر به نتیجه برسد پرونده آن به تعزیرات ارسال، در غیر این صورت مختومه می‌شود.

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با بیان اینکه طی ۶ ماه نخست سال‌جاری ۶۳۵ شکایت کتبی به سازمان رسیده است، افزود: ۱۹۹ مورد از این تعداد منجر به رضایت شاکی شده و در همین راستا ۳۶۱ میلیون تومان به شکات برگرداننده شده است.

بیگلری افزود: از ابتدای سال بیش از ۸۰ هزار مورد بازرسی صورت گرفته که در همین راستا ۴ هزار و ۵۰۰ مورد پرونده تشکیل شده و به اداره کل تعزیرات ارسال شده است.

او به فعالیت ۱۵ تیم بازرسی و نظارتی از سطح بازار اشاره و گفت: برای هر کالایی یک درصد سود مجاز تعریف شده که اگر از این درصد بیشتر شود، حتما بازرسان برخورد قانونی خواهند داشت .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.