مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۷۹هزار متر مربع از معابر ۱۸ روستای استان زنجان توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زنجان آسفالت شده و مابقی نیز در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، خواجه‌ای مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: آسفالت معابر ۲۵ روستا از محل اعتبارات قیر یارانه‌ای با اعتبار ۱۶۰ میلیارد ریال و تخصیص ۶۸ میلیون ریال با پیشرفت فیزیکی ۶۹ درصد در حال انجام است.

اوادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون ۷۹هزار متر مربع از معابر ۱۸ روستای استان زنجان توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زنجان آسفالت شده و مابقی نیز در حال انجام است.

او افزود: با اجرای طرح تامین قیر رایگان از سوی دولت و مشارکت دهیاران تاکنون اقدامات مناسبی در زمینه آسفالت معابر روستا‌های زنجان انجام شده است.

خواجه‌ای جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر و جذب سرمایه گذاران برای اجرای طرح‌های تولیدی و اقتصادی را از مزایای اجرای طرح‌های هادی در روستا‌ها دانست و گفت: از مجموع ۷۱۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان زنجان  طبق سرشماری سال ۹۵ طرح هادی برای ۷۰۵ روستا تهیه شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن زنجان گفت: میانگین تهیه طرح هادی روستا‌های بالای ۲۰ خانوار در سطح کشور ۹۶/۲ درصد و در استان زنجان ۹۹/۸ درصد است که در این زمینه استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

خواجه‌ای با بیان اینکه، مبلغ اعتبار مصوب جهت تهیه طرح هادی و بازنگری طی امسال از منابع ملی ۵ هزار و ۶۵ میلیون ریال برای ۱۴ روستا می‌باشد، افزود: تعداد اجرا‌ی طرح هادی در روستا‌های بالای ۲۰ خانوار، ۴۰۰ روستا می‌باشد.

اوافزود: باید با انجام برنامه ریزی‌های مناسب در جهت توسعه روستاها، فضای زندگی شایسته‌ای برای ساکنین روستا‌ها فراهم کرد تا روستائیان نیز فرصت زندگی و رشد و توسعه را داشته باشند.
 
انتهای پیام/ف
برچسب ها: بنیاد مسکن ، معابر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.