بسته اخبار حوادث۲۰مهرماه ۹۹؛

کشف ۲۳۶ هزار لیتر سوخت قاچاق در جنوب شرق کشور / کشف ۵ میلیارد ریال کالای قاچاق در دشتیاری

مهم‌ترین حوادث امروز یکشنبه ۲۰ مهرماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهم‌ترین حوادث امروز یکشنبه ۲۰ مهرماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف ۲۳۶ هزار لیتر سوخت قاچاق در جنوب شرق کشور

جانشین فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از کشف ۲۳۶ هزار لیتر سوخت قاچاق طی هفته گذشته خبر داد.

سردار "احمد طاهری" گفت: در هفته گذشته طرح مبارزه با قاچاق سوخت، با هدف جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های ملی، با جدیت، در نقاط مختلف استان به اجرا درآمد.

جانشین فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در این راستا مأموران پلیس امنیت اقتصادی و دیگر رده‌های عملیاتی استان، با شناسایی و تخریب ۲ محل دپوی سوخت و در بازرسی از ۱۰ دستگاه تریلی سوخت کش و ۱۲ دستگاه اتوبوس دارای باک اضافی، ۲۳۶ هزار لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه قانونی توزیع را کشف کردند.

این مقام ارشد انتظامی بیان کرد: این مقدار سوخت کشف شده شامل ۸۷ هزار و ۷۶۶ لیتر گازوئیل، ۳۹ هزار و ۹۸۶ لیتر بنزین، ۸۸ هزار و ۵۶۰ لیتر قیر، ۹۰۰ لیتر نفت و ۱۸ هزار و ۷۸۸ لیتر سایر فرآورده‌های نفتی، در شهرستان‌های ایرانشهر، چابهار و سراوان کشف کردند.

سردار طاهری با اشاره به توقیف ۲۲ دستگاه تریلی و اتوبوس حامل سوخت قاچاق، خاطر نشان کرد: در این رابطه ۸ باند قاچاق سوخت منهدم و ۴۳ فرد متخلف دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

او  با تأکید بر اجرای مستمر طرح‌های پاکسازی نقاط آلوده در جهت مبارزه با قاچاقچیان سوخت، تصریح کرد: یکی از رسالت‌های نیروی انتظامی برقراری نظم و امنیت عمومی است و پلیس با تمام توان و اقتداربا افرادی که بخواهند منابع و منافع ملی را به تاراج ببرند قاطعانه برخورد می‌کند.

توقیف خودرو  حامل کالای قاچاق در دشتیاری

فرمانده انتظامی شهرستان دشتیاری از توقیف یک دستگاه خودرو مینی بوس ایسوزو حامل کالای قاچاق به ارزش ۵ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "غلامرضا صیاد اربابی گفت: در راستای طرح مقابله با قاچاق کالا و ارز و برخورد با متخلفان اقتصادی، ماموران پاسگاه باهوکلات شهرستان دشتیاری به یک دستگاه مینی بوس که در حال تردد در این مسیر بود مشکوک می شوند و آن را متوقف می‌کنند.

او  تصریح کرد: ماموران در بازرسی از خودرو متوقف شده تعدادی کالای قاچاق شامل تعداد ۲۲۸ قطعه لنت ترمز خودرو لندکروز، ۱۰۴ عدد قفل آویز، ۱۳۲ عدد پیچ گوشتی، ۴ دستگاه آبمیوه گیری و ۱۲ عدد روکش صندلی خودرو به ارزش ۵ میلیارد ریال کشف کردند.

فرمانده انتظامی دشتیاری اظهار کرد: در این رابطه یک نفر متخلف دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

تصادف اتوبوس با موتورسیکلت در "جاده نیکشهر" حادثه آفرید

برخورد یک دستگاه اتوبوس با موتورسیکلت در محور نیکشهر منجر به فوت راکب موتورسوار شد.

سرهنگ "مصطفی کول زاده  گفت: روز گذشته در پی گزارش یک فقره تصادف در ابتدای جاده نیکشهر بلافاصله عوامل پلیس راه به محل حادثه اعزام شدند.

رئیس پلیس راه جنوب استان سیستان و بلوچستان افزود: در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد یک دستگاه اتوبوس مسافربری با موتورسیکلت برخورد و راکب موتورسوار که ۴۰ سال سن داشته فوت می‌کند.

سرهنگ کول زاده علت این حادثه را عدم رعایت حق تقدم از سوی راکب موتورسوار اعلام داشت.

کشف بیش ۱۶ میلیارد ریال کالای قاچاق در سیستان و بلوچستان

جانشین فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان ازکشف بیش از ۱۶ میلیارد ریال کالای قاچاق در طرح مقابله با قاچاق کالاو ارز ماموران پلیس استان خبر داد.

سردار "احمد طاهری  گفت: در راستای طرح حمایت از تولید ملی و مصرف کنندگان داخلی، مأموران پلیس استان طرح‌های هدفمند و ضربتی را در مقابله با قاچاق کالاو ارز و دستگیری متخلفان اقتصادی در نقاط مختلف استان به اجرا گذاشتند.

جانشین فرمانده انتظامی استان بیان کرد: در یکی از عملیات‌های اجرا شده، ماموران انتظامی ایست و بازرسی مستقر در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) شهرستان "ایرانشهر" ۱۲۵ تن شکر قاچاق فاقد مجوز‌های لازم را به ارزش ۱۱ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال در بازرسی از ۵ دستگاه خودرو کشف و ۵ نفر متخلف را به مراجع قضائی معرفی کردند.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به دستاورد‌های دیگر پلیس استان در مبارزه با قاچاق کالا و ارز، افزود: درعملیاتی دیگر ماموران انتظامی شهرستان‌های "زاهدان و ایرانشهر" در بازرسی از ۳ دستگاه کامیون حمل سوخت ۷۰ هزار لیتر قیر قاچاق خارج از عرضه توزیع را به ارزش ۵ میلیارد و ۲۰ میلیون ریال کشف و ۳ متخلف را پس از شناسایی به مراجع قضائی معرفی کردند.

سردار طاهری با اعلام اینکه ارزش کالا‌های کشف شده در این عملیات ها ۱۶ میلیارد و ۲۷۰ میلیون ریالی برآورد شده است، خاطر نشان کرد: قاچاق کالا علاوه بر اینکه بر پیکر اقتصاد یک کشور ضربه می‌زند امنیت روانی و اقتصادی یک کشور را نیز برهم می‌زند و پلیس استان به منظور حمایت از تولید و مصرف داخلی، به منظور رونق اقتصادی، با کسانی که بخواهند به خاطر کسب منافع غیر قانونی خود دست به اقدامات مجرمانه خود بزنند برخورد قاطع خواهد داشت.

دستگیری سارق مغازه با ۵ فقره سرقت در "چابهار"

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار از دستگیری سارق حرفه‌ای مغازه با ۵ فقره سرقت در این شهرستان خبرداد.

سرهنگ "حیدر علی کیخائی مقدم گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت مغازه در بلوار شهید ریگی شهرستان چابهار، دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار ماموران این شهرستان قرار گرفت.

او افزود: ماموران کلانتری ۱۱ این شهرستان در ساعت پایانی شب و در حین گشت زنی هدفمند در سطح حوزه استحفاظی، به یک نفر که در حال باز کردن درب مغازه گل فروشی بود مشکوک شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار تصریح کرد: متهم ۳۴ ساله با مشاهده ماموران قصد متواری شدن از محل را داشت که در یک عملیات ضربتی دستگیر شد.

او افزود: پس از انتقال متهم به کلانتری به بزه ارتکابی خود اعتراف و در ادامه به ۵ فقره سرقت مغازه در سطح شهرستان اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار در پایان ضمن اشاره به معرفی متهم به مراجع قضائی از شهروندان خواست، با نصب دزدگیر و دوربین مدار بسته در محل کسب خود و رعایت توصیه‌ها و هشدار‌های پلیسی، راه هر گونه سوء استفاده را بر سارقان سلب کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار