بسته اخبار حوادث ۱۹ مهرماه ۹۹؛

سارقان مسلح گوشی های گران قیمت توسط پلیس زاهدان زمین گیر شدند

مهم‌ترین حوادث امروز شنبه ۱۹ مهرماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  مهم‌ترین حوادث امروز شنبه ۱۹ مهرماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

سارقان مسلح گوشی های گران قیمت  در زاهدان زمین گیر شدند

با تلاش کاراگاهان اداره مبارزه با جرائم جنائی پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان سارقان مسلح که اقدام به سرقت گوشی تلفن همراه شهروندان زاهدانی می‌کردند، در عملیات ضربتی دستگیر شدند.

سردار"احمد طاهری  بیان کرد: مرداد ماه سال جاری در پی وقوع سرقت مسلحانه گوشی گران قیمتی از یکی از شهروندان زاهدانی در خیابان فرهنگ این شهر، توسط ۲ سارق مسلحی با سر و صورت پوشیده، موضوع به صورت ویژه تحت پیگرد ماموران پلیس استان قرار گرفت.

جانشین فرمانده انتظامی استان افزود: از همان لحظه وقوع سرقت و اعلام خبر به پلیس، تیمی از زبده‌ترین کاراگاهان اداره مبارزه با جرائم جنائی پلیس آگاهی استان مسئولیت این پرونده را بر عهده گرفته و ضمن بازدید از محل وقوع سرقت و پایش جغرافیای جرم، پس از یک ماه کار شبانه روزی و رصد لحظه‌ای بدون وقفه با پشتیبانی اطلاعاتی از نحوه سرقت و اقدامات مجرمانه این افراد مسلح، به نتایج مهمی دست پیدا کردند.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: در بررسی و تحقیقات پرونده سرقت مشخص شد سارقان مسلح با سر و صورت‌های پوشیده و با یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ جلوی خودرو شاکی را گرفته و گوشی تلفن همراه گران قیمت وی به ارزش ۴۰۰ میلیون ریال به سرقت می‌برند.

او افزود: کاراگاهان پلیس در ادامه عملیات پایش و بررسی خود با استفاده از شیوه و شگرد‌های خاص کشف جرایم و اقدامات فنی انجام شده، نهایتا مخفیگاه این سارقان را در یکی از شهرستان‌های استان شناسایی و پس از اخذ نیابت قضائی و با همکاری عوامل انتظامی آن شهرستان، طی یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه متهم را به همراه همدستش که ۲۵ و ۳۰ سال سن داشتند، دستگیر کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه سارقان دستگیر شده دارای سوابق متعدد، از جمله سرقت مسلحانه، قدرت نمایی با سلاح گرم و سایر جرایم خشن بودند، تصریح کرد: در بازرسی از مخفیگاه سارقان یک دستگاه گوشی موبایل آیفون، ۲ قبضه سلاح کلت کمری، یک قبضه اسلحه شکاری و مقادیر قابل توجهی مهمات جنگی که در امر سرقت‌های مسلحانه و سایر جرایم از آن‌ها استفاده می‌کردند، کشف شد.

به گفته سردار طاهری در تحقیقات و بازجوئی‌های انجام شده، متهمان تاکنون به ۵ فقره سرقت مسلحانه و به عنف گوشی تلفن همراه، یک فقره تیراندازی منجر به جرح شهروندان و یک فقره سایر جرائم دیگر در شهرستان‌های زاهدان و زابل اعتراف کردند، که تحقیقات برای شناسایی دیگر شکات احتمالی و کشف سرقت‌ها همچنان ادامه دارد.

برق سارق کابل برق را گرفت

فرمانده انتظامی شهرستان نیکشهر از برق گرفتگی سارق کابل‌های برق روستائی هنگام سرقت خبر داد.

سرهنگ " حمید نوری  گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ مبنی بر یک فقره سرقت کابل برق و برق گرفتگی در بخش روستائی شهرستان نیکشهر، ماموران انتظامی این شهرستان جهت بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

فرمانده انتظانی شهرستان نیکشهر افزود: پس از بررسی صحنه سرقت مشخص شد، فردی ۲۳ ساله که قصد سرقت کابل‌های برق روستائی را داشته هنگام بریدن سیم‌های برق دچار برق گرفتگی شده و فوت کرده است.

این مقام انتظامی با اشاره به ادامه تحقیقات در این خصوص، بیان داشت: جسد برای بررسی بیشتر به پزشکی قانونی انتقال داده شد.

دستگیری سارق مغازه با ۴ فقره سرقت در "چابهار"

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار از دستگیری سارق حرفه‌ای مغازه با ۴ فقره سرقت در این شهرستان خبرداد.

سرهنگ "حیدر علی کیخائی مقدم گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت مغازه درخیابان فردوسی شهرستان چابهار، دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

او افزود: ماموران کلانتری ۱۱ این شهرستان در ساعت پایانی شب و در حین گشت زنی هدفمند در سطح حوزه استحفاظی، به یک نفر که در حال تخریب قفل مغازه‌ای بود مشکوک شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار تصریح کرد: متهم ۴۳ ساله با مشاهده ماموران قصد متواری شدن از محل را داشت که در یک عملیات ضربتی دستگیر شد.

او افزود: پس از انتقال متهم به کلانتری به بزه ارتکابی خود اعتراف و در ادامه به ۴ فقره سرقت مغازه در سطح شهرستان اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار در پایان ضمن شناسائی شکات و معرفی متهم به مراجع قضائی از شهروندان خواست، با نصب دزدگیر و دوربین مدار بسته در محل کسب خود و رعایت توصیه‌ها و هشدار‌های پلیسی، راه هر گونه سوء استفاده را بر سارقان سلب کنند.

دستگیری سارق با ۵ فقره سرقت در زابل

فرمانده انتظامی شهرستان زابل از دستگیری سارق حرفه‌ای لوازم داخل خودرو وکشف ۵ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "احمد ثمره حسینی اظهارداشت: در پی چند فقره سرقت داخل خودرو درخیابان طالقانی وکارگر شهرستان زابل موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران دایره تجسس کلانتری ۱۱ این فرماندهی قرار گرفت.

او  افزود: سارق با پرسه زنی در شهر، خودرو‌هایی که در مکان‌های خلوت پارک و از لحاظ کیفیت ایمنی پایین‌تر بودند را انتخاب و در فرصتی مناسب اموالی که در این خودرو‌ها وجود داشت را سرقت و بلافاصله متواری می‌شده است.

سرهنگ ثمره حسینی تصریح کرد: مأموران گشت کلانتری ۱۱ با تلاش شبانه روزی و انجام یک سری اقدامات پلیسی نهایتاً متهم را شناسایی ودریک عملیات غافلگیرانه درحین سرقت لوازم درون خودرو درخیابان باقری دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل خاطرنشان کرد: متهم ۳۴ ساله پس از انتقال به کلانتری ابتدا منکر هرگونه سرقت بود، اما در تحقیقات تکمیلی و با توجه به شواهد و قرائن موجود لب به اعتراف گشود و به ۵ فقره سرقت لوازم درون خودرو اعتراف کرد.

سرهنگ ثمره حسینی درپایان با بیان اینکه تاکنون تعداد یک نفر از مالباختگان شناسایی و تلاش برای شناسایی سایر مالباختگان همچنان ادامه دارد به شهروندان هشدار داد: از گذاشتن هرگونه وسایل از قبیل تلفن همراه، اسناد، شناسنامه، پول نقد و .. درون خودرو خودداری کنند.

دستگیری سارق منزل با ۵ فقره سرقت در هامون

فرمانده انتظامی شهرستان هامون از شناسایی و دستگیری سارق حرفه‌ای منازل، توسط ماموران کلانتری ۱۱ هامون خبر داد.

سرهنگ غلامرضا شهرکی گفت: در پی وقوع سرقت از منزلی در شهرستان هامون، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او  ادامه داد: ماموران کلانتری ۱۱ این شهرستان پس از انجام تحقیقات اولیه و بررسی شواهد موجود، موفق شدند متهم مورد نظر را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه با هماهنگی مقام قضائی در مخفیگاهش دستگیر کنند.

این مقام انتظامی اظهار داشت: متهم ابتدا منکر هرگونه سرقت شد، اما در بازجویی‌های انجام شده ضمن اعتراف به ۵ فقره سرقت منزل در بازرسی از مخفیگاهش مقادیر زیادی اموال مسروقه شامل ۴ تخته فرش ۱۲ متری، یک دستگاه تلویزیون، مقادیر زیادی اموال سرقتی دیگر شامل چراغ نفتی، پنکه، سیلندر گاز، آبگرمکن، کنتور برق، ۵ عدد تابلو اداره راه و تعداد زیادی لوازم آشپزخانه کشف شد.

سرهنگ شهرکی خاطرنشان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده، جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

جمع آوری ۱۴ خرده فروش مواد مخدر در ایرانشهر

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان ایرانشهر از اجرای طرح پاکسازی نقاط آلوده ودستگیری ۱۴ خرده فروش مواد مخدر در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "حسن کیخا  گفت: در راستای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرائم، طرح پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز در سطح شهرستان ایرانشهر به اجرا گذاشته شد.

او افزود: در این طرح که در سطح کلانتری‌های شهرستان برگزار شد، پس از شناسایی و رصد اطلاعاتی، طی چند عملیات مجزا تعداد ۱۴ خرده فروش مواد مخدر دستگیر و مقادیری از انواع مواد مخدر و آلات استعمال کشف شد.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان ایرانشهر تصریح کرد: متهمان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

سرهنگ کیخا با تقدیر از تعامل و مشارکت مردمی با پلیس در راستای برخورد با متخلفان از عموم شهروندان خواست در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مشکوک بویژه در زمینه توزیع مواد مخدر، مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

کشف بنزین قاچاق در "سراوان"

ماموران انتظامی ایست و بازرسی شهرستان "سراوان" یک دستگاه کامیون تانکردار را با ۳۲ هزار لیتر بنزین قاچاق متوقف کردند.

سرهنگ " داریوش سرگلزایی  گفت: ماموران انتظامی ایست و بازرسی شهرستان سراوان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه کامیون تانکردار حامل سوخت که از محور "خاش-سراوان " در حرکت بود مشکوک و آن را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی "سراوان" با بیان اینکه ماموران انتظامی پس از متوقف کردن خودرو در بازرسی از آن ۳۲ هزار و ۵۰۰ لیتر سوخت قاچاق از نوع بنزین کشف کردند، گفت: در این رابطه یک متخلف شناسایی و به مراجع قضائی معرفی شد. 

کشف ۵ فقره سرقت و دستگیری ۳ سارق در خاش

با تلاش شبانه روزی پلیس، ۳ نفراز عاملان سرقت در خاش دستگیر و ۵ فقره سرقت کشف شد.

سرهنگ "ابراهیم کوچکزایی" فرمانده انتظامی شهرستان خاش، گفت: پلیس آگاهی با همکاری دیگر رده‌های عملیاتی سطح شهرستان در بررسی پرونده‌های سرقت در هفته گذشته ۳ نفر از عاملان این سرقت‌ها را شناسایی و تحت مراقبت قرار دادند.

او افزود: در این راستا مأموران انتظامی با هماهنگی‌های قضائی این سارقان را در عملیات‌های مختلف دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان خاش بیان داشت: در پی دستگیری این سارقان، یک دستگاه دستگاه موتورسیکلت، ۲ دستگاه تلفن همراه و مقادیری وسایل منزل از متهمان کشف شد.

این مقام انتظامی در استان با بیان اینکه بحمدالله با اقدام به موقع و هوشمندانه ماموران ۵ فقره سرقت کشف و اموال مسروقه به مالباختگان بازگردانده شد، خاطر نشان کرد: تحقیقات از متهمان برای کشف دیگر جرایم احتمالی ادامه دارد.

سرهنگ کوچکزایی در پایان عنوان داشت: پلیس شهرستان بر تداوم اجرای طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی به ویژه در برخورد با جرایم خشن و سرقت‌های به عنف و مسلحانه برای افزایش رفاه اجتماعی شهروندان با حداکثر توان خود ادامه خواهد داد و در این مسیر از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار