شورای اسلامی شهر شیراز طرح دو فوریتی نامگذاری یکی از خیابان‌های این شهر به نام زنده یاد استاد شجریان را تصویب کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، در ابتدای یکصد و پنجاه و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز و با بررسی طرح دوفوریتی اعضا در خصوص نامگذاری معبری به نام استاد «محمدرضا شجریان»، پیشنهاد نامگذاری محور روبروی آرامگاه حافظ با ۱۰ رای موافق به تصویب رسید.

در بررسی طرح فوق با تاکید بر این موضوع که تاثیرپذیری استاد شجریان از غزلیات حافظ شیرازی و اشعار عاشقانه سعدی در آثار موسیقیایی او و اهمیت مکتب ادبی شیراز در موسیقی سنتی معاصر مشهود بوده و به منظور قدردانی از سال‌ها خدمت ارزنده هنری استاد شجریان و نیز با توجه به درخواست‌های مکرر مردمی مبنی بر نامگذاری خیابانی به نام استاد شجریان، خیابان روبروی آرامگاه حافظ حد فاصل چهارراه ادبیات تا چهارراه حافظیه به نام گذر استاد محمدرضا شجریان معرفی شد.

با تصویب اعضای شورای اسلامی شهر شیراز، شهرداری نیز موظف شد نسبت به ساخت سردیس استاد شجریان و نصب آن در محور حافظیه اقدام کند.

مصوبات یکصد و پنجاه و چهارمین جلسه شورای شهر شیراز

در یکصد و پنجاه و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز اجرای تصویب نامه هیأت وزیران درباره ارائه امکانات رفاهی اعم از نقدی و غیرنقدی به بازنشستگان و مستمری بگیران تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری بررسی و مقرر شد موضوع جهت بررسی بیشتر با قید یک فوریت به کمیسیون برنامه و بودجه، امورحقوقی و املاک شورا ارسال شود.

در ادامه طرح یک فوریتی اعضای شورای شهر شیراز در خصوص توسعه بازارچه‌های عرضه مستقیم محصولات کشاورزی و دامی بررسی و مصوب و با رأی اعضا با راه‌اندازی ۲۲ بازارچه عرضه محصولات کشاورزی موافقت شد.

اختصاص سه قطعه در بهشت احمدی به ایثارگران بود که این طرح نیز مصوب شد.

در بررسی طرح کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر شیراز درباره ساماندهی مقطع عرضی محور کمربندی جنوبی شیراز حدفاصل تقاطع امام حسن مجتبی (ع) تا تقاطع نواب جهت احداث کندرو، اعضای شورای اسلامی شهر شیراز رأی موافق خود را اعلام و طرح فوق به تصویب رسید.

در ادامه این جلسه طرح کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورا درباره الزام شهرداری به ارائه لایحه آئین‌نامه نحوه واگذاری فضا‌های تبلیغات شهری نیز با موافقت اعضا به تصویب رسید و شهرداری شیراز موظف شد ظرف مدت دو ماه نسبت به تقدیم لایحه اصلاح آئین‌نامه مدیریت واحد تبلیغات شهری و تابلو‌های معرف موضوع مصوبه، اقدام کند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار