رئیس شورای شهر علامرودشت در جنوب استان فارس گفت: بلواری در شرق این شهرستان به نام استاد محمدرضا شجریان نامگذاری شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، بهرام حسن زاده رئیس شورای شهر علامرودشت در جنوب استان فارس بیان کرد: با تصمیم اخیر شورای شهر بلواری تازه تاسیس در علامرودشت شهرستان لامرد بنام استاد محمدرضا شجریان با عرض ۳۰ متر و به طول ۳۵۰ متر نامگذاری شده است.

 او، تصریح کرد: این  در شرق شهر علامرودشت و شرق خیابان اتحاد این شهر واقع شده است.

حسن زاده ادامه داد: نامگذاری یکی از خیابان های شهر بنام این استاد بلند آوازه صدا یکی از درخواست های مکرر اهالی فرهنگ و هنر جنوب استان فارس بود.

نایب رئیس شورای شهر علامرودشت در جنوب استان فارس افزود: نامگذاری معابر و گذرهای شهر بنام چهره های شاخص از جمله سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در دستور کار شورای شهر علامرودشت قرار داشته به گونه‌ای که یکی از خیابان های این شهر بنام این شهید والامقام نامگذاری شده است.

حسن زاده اضافه کرد: نام مفاخر دیگری مانند آیت الله محمودی از علماء این خطه نیز بر یکی دیگر از میادین شهر گذاشته شده است.

او، با بیان اینکه در روند نامگذاری معابر این شهر توجه به حوزه ایثار و شهادت و اهالی فرهنگ از اولویت‌ها بوده، اظهار کرد: استاد محمدرضا شجریان چهره‌ای اسطوره ای برای تاریخ موسیقی ایران محسوب می شود که بی همتا است و قریب به اتفاق مردم ایران سروده ربنای این استاد را سالیان درازی در کنار سفره‌های افطار ماه مبارک رمضان شنیده و آن را در خاطر دارند.

نایب رئیس شورای شهر علامرودشت در جنوب استان فارس تاکید کرد: استاد شجریان نه تنها در ایران بلکه در جهان و خصوصا کشورهای منطقه و همسایه از محبوبیتی خاص و چند وجهی  برخوردار است.

حسن زاده، با اشاره به انتقادات برخی گروه‌های سیاسی خاص از این نامگذاری گفت: منتقدان باید بیشتر بیندیشند و ببینند که راز و دلیل مانایی و محبوبیت استاد شجریان چیست که در دل میلیون ها نفر جا دارد و  چهره ای است که فرهنگ غنی ایرانی را به رخ جهانیان کشیده و در مجموع اغلب مردم و اهالی علامرودشت از این تصمیم رضایت کامل دارند.

او، بیان کرد: این تصمیم با تصویب شورای شهر و موافقت کمیته انطباق شهرستان لامرد به ریاست فرماندار و بدون حتی یک رای مخالف مورد موافقت قرار گرفته است.

نایب رئیس شورای شهر علامرودشت در جنوب استان فارس تصریح کرد: استاد شجریان خسرو آواز ایران و اعتبار موسیقی ایرانی در جهان است و در دل میلیون ها انسان فارغ از گرایش های سیاسی جا خوش کرده است و این محبوبیت تنها مختص صدای وی هم نیست.

بخش علامرودشت از توابع شهرستان لامرد در جنوب استان فارس و در فاصله ۴۱۱ کیلومتری از شیراز واقع شده است.

منبع:ایرنا
انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.