آمار‌ها از کشته و زخمی شدن نزدیک به ۱۳ هزار یمنی بر اثر حملات ائتلاف سعودی حکایت دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان،  به نقل از شبکه المسیره، یک سازمان حقوق بشری یمنی ضمن ارائه آماری از زنان و کودکان قربانی شده در این کشور اعلام کرد در پی ممانعت ائتلاف سعودی از ورود مشتقات نفتی به بندر «الحدیده» یک فاجعه انسانی بزرگ در حق زنان و کودکان یمنی در راه است.

بر اساس این گزارش، «انتصاف» سازمان یمنی حامی حقوق کودکان و زنان در این کشور اعلام کرد، جمع قربانیان زن و کودک در پی حملات ائتلاف سعودی تا نهم اکتبر سال جاری (۲۰۲۰) به ۱۳۰۷۳ نفر رسیده است.

بر اساس این گزارش، سازمان مذکور اعلام کرد در پی بمباران مستقیم ائتلاف سعودی ۵۱۸۳ زن و ۷۸۹۱ کودک شهید یا مجروح شده‌اند.

همچنین بر پایه اعلام این سازمان، صد‌ها مرکز بهداشتی ویژه مادران و کودکان در نتیجه خودداری ائتلاف سعودی از ورود مشتقات نفتی به بندر «الحدیده» در آستانه تعطیلی هستند و با این روند، یک فاجعه انسانی بزرگ در حق زنان و کودکان یمنی در راه است.
سازمان انتصاف اعلام کرده حملات مستقیم و غیرمستقیم ائتلاف سعودی به تأسیسات آموزشی، به حدود دو میلیون دانش‌آموز دختر و پسر آسیب وارد کرده است.

این سازمان، طرف‌های مربوطه را به حمایت روانی از زنان و کودکان آسیب دیده فراخواند و خواستار تشکیل کمیته حقیقت یاب بیطرف برای بررسی جنایات ائتلاف متجاوز و محاکمه عاملان این جنایات شد.

گفتنی است، روز گذشته نیز «عبدالعزیز بن حبتور» نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن امروز شنبه، در مراسمی بر پاسخگویی به حملات ائتلاف سعودی تأکید کرد.

بر اساس این گزارش بن حبتور گفته بود: جنگ و محاصره بر ما تحمیل شده و ما در چارچوب پاسخگویی مشروع تا عمق خاک دشمن عمل می‌کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۹ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
فقط ۵ هزار نفر هماهنگ به عربستان حمله می کردند الان عربستان نبود
آخرین اخبار