سرمربی تیم فوتبال ۱۸سال ذوب‌آهن گفت: ذوب‌آهن باید با الگوبرداری از سپاهان به مربیان جوان اصفهانی اعتماد کند.

محمد صلصالی بازیکن سابق تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان و سرمربی تیم هجده‌سال این باشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان اظهار داشت: تیم‌های پایه ذوب‌آهن همیشه برای قهرمانی رقابت می‌کردند و بازیکنان بزرگی به سطح اول فوتبال می‌رسیدند؛ اما متأسفانه چند سالی شاهد این اتفاقات نبودیم. آکادمی، به برنامه‌ریزی بلند مدت نیاز دارد و برای تبدیل شدن ذوب‌آهن به یک باشگاه بزرگ‌تر، باید بازیکنان پایه به تیم اصلی تزریق شوند تا پشتوانه خوبی برای آینده باشگاه باشند.


او افزود: هدف ما ساختن آینده باشگاه با جوانان مستعد است تا بتوانند اتفاقات خوبی را برای تیم رقم بزنند و نیز با پیوستن به تیم‌های دیگر سرمایه‌گذاری و منبع درآمد برای باشگاه باشند.


بازیکن سابق ذوب‌آهن، در زمینه پرورش بازیکنان پایه و پیوستن به تیم اصلی گفت: متأسفانه به بازیکنان توجه چندانی نمی‌شود؛ به همین دلیل بازیکن بعد از مدتی انگیزه خود را از دست می‌دهد چون آینده‌اش را در باشگاه نمی‌بیند؛ البته بازیکن نیز باید متعصب باشد؛ اما آن‌ها نیز به فکر آینده خودشان هستند؛ به‌ناچار بعد از بی توجهی از سوی باشگاه، و کسب نام و نشان از تیم جدا می‌شوند.


او به حمایت از مربیان جوان اشاره و عنوان کرد: اعتماد به سرمایه‌ها در سرمربیگری نیز صدق می‌کند. انتظار داریم به امثال ما اعتماد کنند و از مربیان جوان اصفهانی حمایت کنند. بعد از آقای یاوری، کربکندی و ابراهیم‌زاده سال‌هاست هیچ سرمربی مطرحی از اصفهان در لیگ برتر نبوده است.


صلصالی در ادامه بیان کرد: سپاهان بعد از سال‌ها این اتفاق را رقم زد و بسیار خوشحالم که نویدکیا به‌عنوان سرمربی این تیم انتخاب شد. امیدواریم ذوب آهن از سپاهان الگوبرداری کند. مسئولان و پیشکسوتان از بازیکنان سابق این تیم حمایت کنند تا در دوران مربیگری نیز به افتخارات خوبی دست پیدا کنیم؛ اگرچه تا به حال حمایت از جانب پیشکسوتان ضعیف بوده است.


سرمربی تیم هجده‌سال ذوب آهن، به استفاده از مربیان بومی به‌عنوان نفر اول در باشگاه اشاره کرد و گفت: مربی‌ها نباید در تیم‌های پایه ماندگار شوند. چرا از بازیکنان سابق که در این تیم زحمت کشیده‌اند استفاده نمی‌شود؟ نفر اول باشگاه باید از ریشه و خاک تیم و شهر باشد تا وقتی بازیکن از فوتبال خداحافظی می‌کند انگیزه‌ لازم را داشته باشد که می‌تواند با عملکرد مناسب به سطح اول باشگاه برسد و جایگاه مناسبی به‌دست بیاورد.


صلصالی در پایان، توجه به اسم ذوب آهن را شرط بهبود اوضاع باشگاه دانست و خاطرنشان کرد: ذوب آهن در یارگیری ضعیف عمل می‌کند و بازیکنان موثر خود را نیز از دست داده است. این مسئله به ضرر باشگاه بزرگ ذوب آهن است. تیمی که زمانی اسم ایران را در آسیا یدک می‌کشید شرایط مناسبی ندارد و برای خروج از بحران باید فقط به نام ذوب آهن توجه کنند تا با تلاش مجموعه و حمایت هواداران به روزهای خوب خود برگردد.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.