استاندار تهران گفت: باید شرایط و استاندارد لازم برای استفاده از وسایل زندگی ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، صبح امروز جلسه شورای استاندارد استان تهران به ریاست محسنی بندپی استاندار تهران برگزار شد.

در پایان این جلسه انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران گفت: همان طور که شعار امسال سازمان استاندارد جهانی «حفاظت از زمین با استاندارها» است و امیدواریم بتوانیم با استاندارد‌های بهتر، شرایط مناسبی را فراهم سازیم.

وی ادامه داد: اهمیت استاندارد بر کسی پوشیده نیست و از وقتی که استاندارد تبیین شده است همه در پی این هستند که شرایطی فراهم کنند که بهره برداران از امکانات، لوزام و شرایط زندگی دچار صدمه نشوند. مصوباتی را در سال ۹۸ داشتیم که آن‌ها بررسی شدند و بسیاری از آن‌ها اجرا شده و برخی نیز اجرا نشده‌اند که پیگیر مصوبات اجرا نشده هستیم.

استاندار تهران تصریح کرد: در این جلسه بر چند مسأله تأکید شد که شامل شهربازی‌ها، بتن، پله برقی‌ها و تجهیزات بازی در مهدکودک‌ها می‌شود که مردم ارتباط تنگاتنگی با آن‌ها دارند و لازم است که استاندارسازی شوند. شهردار‌ها مکلفند که نسبت به ایمن سازی شهربازی‌ها اقدام کنند و ارزیابی به صورت دوره‌ای انجام خواهد پذیرفت.

وی تصریح کرد: تمام شهرداران مناطق ۲۲ گانه و ۴۴ شهردار وظیفه قانونی و شرعی دارند که در خصوص استاندارد شهربازی‌ها و پله برقی‌ها اقدامات لازم را انجام دهند. شهرداری‌ها مالک CNG‌ها هستند و مکلف به استاندارد سازی این امکانات هستند.

محسنی بندپی ادامه داد: با توجه به شرایط کرونای بهزیستی مکلف به همکاری است و اگر تجهیزاتشان استاندارد نیست، باید آن‌ها را جمع آوری کنند، بعد از بیماری‌های قلبی و عروقی ۱۷ درصد مرگ و میر ما ناشی از حوادث و سوانح این چنینی است که لازم است به آن‌ها دقت کنیم. کیفیت بتن و مصالح است که ساختمان‌ها ناایمن هستند و استاندارد کافی را باید به دست بیاورند و ساعت نقل و انتقال مصالح باید کنترل شود.

بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار