متخصص گوش و حلق و بینی گفت: گوش‌ها یکی از عوامل کنترل تعادل بدن هستند و سرگیجه می‌تواند علامت مهمی در تشخیص بیماری‌های گوش باشد.

فاضلی متخصص گوش و حلق و بینی  در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ با بیان اینکه  گوش یک عضو مهم بدن در کنترل تعادل و شنوایی است  گفت: اگر یکی از آن ها دچار نقص شود عضو دیگری نیز می تواند آن وظیفه را جبران کند.

او ادامه داد: شایعترین بیماری عفونی گوش، عفونت گوش میانی است که می تواند به شکل حاد یا ضعیف باشدو با علائمی همچون درد گوش و وز وز ، کاهش شنوایی و در کودکان بی قراری، نخوردن شیر و تهوع همراه است .

فاضلی بیان کرد: گوش به سه  قسمت گوش خارجی ،گوش میانی که در تقویت صدا نقش دارد و گوش داخلی که در تعادل نقش دارد تقسیم می شود. 

او ادامه داد: یکی از مواردی که به وفور با آن برخورد می کنیم افرادی هستند که در اثر شنا کردن، استفاده از گوش پاک کن یا استحمام  دچار عفونت گوش می شوند  و تاکید می کنیم که به هیچ عنوان نباید وسیله ای  داخل گوش شود.

فاضلی گفت: خیلی از دردها ممکن است از قسمت های دیگر بدن باشد که در گوش منتشر می شود مانند دندان درد مشکلات لوزه و حنجره که می تواند علائمی در گوش به وجود آورد.

او با بیان اینکه یکی از عوامل کنترل تعادل بدن گوش ها هستند گفت: سرگیجه می تواند علامتی از بیماری های گوش باشد و می توان گفت ۹۰ درصد مشکلات سرگیجه مربوط به گوش است.

فاضلی بیان کرد: مایع گوش در گوش داخلی قرار داردو  ذرات مخصوص تعادل بدن با جابه جایی آن ها حفظ می شود،فشار بالا می تواند به این مایع نیز فشار وارد کند که همین عامل موجب سرگیجه وز وز و کاهش شنوایی خواهد شد.

او در پاسخ به این سوال که آیا جرم گیری گوش باید انجام بدهیم یا خیر افزود: در برخی موارد جرم گیری برای تقویت شنوایی موثر است اما  باید زیر نظر متخصص انجام شود و قطره های گلیسیرین نیز باید با نظر پزشک استفاده شود چراکه اگر گوش عفونت داشته باشد گلیسیرین وضعیت را بدتر می کند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۷:۳۵ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
برای اولین باره شنیدم