رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در هفته‌ی گذشته خراسان جنوبی رتبه‌ی ۵ کشور از نظر نرخ بروز موارد کرونا مثبت بستری در کشور را داشته است.

دهقانی فیروزآبادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: در یک هفته‌ی گذشته شاهد روند افزایشی آمار مبتلایان به کرونا در استان بودیم.

او افزود: در یک هفته‌ی گذشته میانگین جمعیت بستری کرونا مثبت در کشور ۱۵ نفر در هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت بوده که این آمار در خراسان جنوبی ۲۵ نفر در هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت بوده است.

دهقانی فیروزآبادی تصریح کرد: در بحث مرگ و میر خراسان جنوبی از میانگین کشوری پایین‌تر بوده است به گونه‌ای که در کشور در هر یک میلیون نفر ۲۰ نفر مرگ داشته ایم، ولی در خراسان جنوبی در هر یک میلیون نفر ۱۵ نفر بوده است.


بیشتر بخوانید


رئیس دانشگاه علوم پزشکی اظهار کرد: در هفته‌ی دوم مهر ماه موارد مثبت بستری در بیمارستان ۱۳۱ نفر بوده که در هفته‌ی گذشته ۲۰۲ مورد بستری در بیمارستان داشته ایم.

او عنوان کرد: از نظر تعداد تخت بستری خراسان جنوبی در سطح کشور رتبه‌ی سوم را دارد.

دهقانی فیروزآبادی گفت: با توجه به این که میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در استان کاهش داشته به نسبت این کاهش کادر درمانی، نیرو‌های خدماتی و آزمایشگاهی از لحاظ روحی و جسمانی در وضعیت خوبی قرار ندارند.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.