رئیس اداره حفاظت محیط زیست شادگان از دستگیری دو نفر عامل کشتار ۶ قطعه پرنده کبوتر قمری در زیست‌گاه‌های تالاب بین المللی شادگان خبر داد.

رحیم مجدمی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شادگان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: دو نفر عامل کشتار ۶ قطعه پرنده کبوتر قمری در زیست‌گاه‌های تالاب بین المللی شادگان شناسایی و دستگیر شدند که از آن‌ها ۶ قطعه قمری کشف و ضبط شد.

او افزود: همچنین از این شکارچیان غیرمجاز، دو قبضه سلاح شکاری بعنوان ادوات ارتکاب به جرم کشف و ضبط شد.

مجدمی ضمن هشدار به شکارچیان غیرمجاز از عزم جدی حفاظت محیط زیست این شهرستان تصریح کرد: پرونده این متخلفان جهت پیگیری مراحل قانونی به دستگاه قضایی ارسال شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شادگان ادامه داد: ماموران یگان حفاظت این اداره ۲ شکارچی متخلف را که اقدام به شکار پرنده 'چنگر' می‌کردند، شناسایی و دستگیر کردند، همچنین ماموران اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان هنگام گشت زنی ۲ شکارچی متخلف را که در تالاب بین المللی شادگان بوسیله نصب تور هوایی اقدام به شکار پرندگان بودند، دستگیر کردند.

این مقام مسئول گفت: از این شکارچیان لاشه دو قطعه چنگر و تور هوایی کشف و ضبط شد که این افراد پس از تشکیل پرونده تحویل مقامات قضایی خواهند شد.

او  اظهار داشت: در پی رصد و پایش مناطق کوخه نشینی در شادگان برای صید و زنده‌گیری پرندگان شکاری در یکی از نقاط مهم تالاب بین المللی شادگان، ۳ باب کوخه بازگیری شناسایی و تخریب شد و برای رسیدن به مکان مورد نظر مسافتی در حدود یک ساعت پیاده روی مورد نیاز بود که این مهم توسط محیط بانان یگان حفاظت محیط زیست صورت گرفت.

مجدمی افزود: در این ارتباط ۲ نفر متخلف همراه با ادوات صید و زنده گیری پرندگان شکاری (سنقر، دلیجه و قمری) کشف و پس از اطمینان از سلامت پرندگان در طبیعت رهاسازی شدند که پس از تنظیم صورتجلسه متخلفان به همراه پرونده مربوطه برای رسیدگی به مراجع قضایی معرفی شدند.

 رئیس اداره حفاظت محیط زیست شادگان در پایان گفت: طبیعت نیاز به حمایت عمومی مردم دارد و بر اساس اصل ۵۰ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران حفظ محیط زیست وظیفه‌ای همگانی و برعهده عموم مردم است.

انتهای پیام/م
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.