مهرداد شهبازی رئیس اداره حفاظت محیط زیست سنقر از معرفی ۸ متخلف تصرف غیرمجاز زمین در منطقه حفاظت شده بدر و پریشان به مراجع قضایی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ شهبازی مهرداد شهبازی رئیس اداره حفاظت محیط زیست گفت : در طی یک ماه گذشته محیط بانان این اداره موفق به کشف ۱۸ قطعه زمین که در منطقه حفاظت شده بدر و پریشان تصرف و کشت شده بود از سوی افراد سودجو شدند.

او گفت : در این رابطه ۸ نفر متصرف غیرمجاز شناسایی و جهت سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی شدند.

شهبازی افزود: مساحت کل این ۱۸ قطعه حدود ۵ هکتار است که از طریق مراجع قضایی موضوع در حال پیگیری است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سنقر گفت: بر اساس قانون هر گونه دخل و تصرف در مناطق تحت مدیریت محیط زیست ممنوع است و افراد متخلف در این زمینه برابر قوانین و مقررات به دستگاه قضایی معرفی و مجازات خواهند شد.

ماهیان زردک از متخلفین صید ماهی کشف شد

۴۵۶ قطعه ماهی زردک از متخلفین صید ماهی به همراه ۴۰۰ متر تور انتظاری، تیوپ و پارو توسط یگان حفاظت محیط زیست سنقر کشف و ضبط شد.

مهرداد شهبازی رئیس اداره حفاظت محیط زیست سنقر و کلیایی گفت: در پی پایش شبانه مناطق تحت مدیریت شهرستان سنقر، یگان حفاظت محیط زیست موفق به کشف و ضبط ۴۵۶ قطعه ماهی زردک معادل ۱۴۰ کیلوگرم، ۴۰۰ متر تور انتظاری، تیوپ و پارو از متخلفین شکار و صید شدند.

او گفت: محیط بانان از ساعت ۹ شب لغایت ۴ صبح در کمین برای کشف تخلف از افراد سودجو بودند که سرانجام پس از ساعت‌ها تلاش موفق شدند تعداد زیادی ماهی به همراه ادوات شکار و صید از متخلفین کشف و ضبط کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سنقر از عموم مردم طبیعت دوست شهرستان سنقر درخواست کرد: در صورت مشاهده هر گونه تخلف زیست محیطی، مراتب را بلافاصله با تلفن گویای ۱۵۴۰ در میان بگذارند.

دستگیری ۸ نفر شکارچی

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سنقر و کلیایی از دستگیری ۸ نفر شکارچی و کشف و ضبط ۲ سر خرگوش و ادوات شکار و صید از آنان خبر داد.

مهرداد شهبازی گفت: در پی گشت و کنترل و پایش مناطق تحت مدیریت شهرستان سنقر بصورت شبانه روزی، محیط بانان این اداره موفق به کشف و ضبط ۲ سر خرگوش، ۱۱ رشته تور دام زنده گیری کبک، یک قبضه سلاح دولول و دستگیری ۸ نفر متخلف شکار و صید شدند.

او گفت: پس از تعیین میزان ضرر و زیان وارده به محیط زیست، پرونده تخلف برای این افراد تشکیل و جهت سیر سایر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سنقر افزود: مأمورین یگان حفاظت این اداره بصورت شبانه روزی در حال پایش مناطق و زیستگاه‌های طبیعی شهرستان هستند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف از سوی افراد سودجو با آنان برخورد قانونی بعمل خواهد آمد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.