رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد گفت: مردم مهاباد نگران توزیع آرد و پخت و عرضه نان در نانوایی‌ها نباشند.

محمد جهین رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد با بیان اینکه روزانه حدود ۱۴۰۰ تن آرد در این شهرستان تبدیل به نان می‌شود، در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: مشکلی برای تامین آرد مورد نیاز این شهرستان وجود ندارد و آرد مورد نیاز ذخیره شده است.

این مقام مسئول در مهاباد افزود: از چند روز گذشته، انتشار اخباری در شبکه‌های مجازی در خصوص کمبود نان در آذربایجان غربی، صف‌های طولانی را در اغلب نانوایی‌ها به دنبال داشت.

جهین با اعلام اینکه روزانه حداقل ۱۴۰۰ کیسه آرد در این واحد‌ها توزیع می‌شود، اضافه کرد: در شهرستان مهاباد ۱۵۱ واحد نانوایی ماشینی سهمیه‌دار و ۱۹ واحد نانوایی آزادپز شهری و ۶۲ واحد نانوایی سهمیه‌دار و ۷ واحد نانوایی آزادپز روستایی فعالیت می‌کنند.


بیشتر بخوانید


رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای انجام گرفته که هیچ گونه نگرانی برای تامین آرد وجود ندارد، اذعان کرد: هیچ مشکلی در زمینه عرضه نان در شهرستان مهاباد وجود ندارد و مردم نگران توزیع آرد و پخت و عرضه نان در نانوایی‌ها نباشند.

او تصریح کرد:با توجه به اینکه ویروس کرونا بیشترین خطر را برای مردم در اجتماعات دارد، باید شهروندان مراقب باشند در این مکان‌ها فاصله‌های اجتماعی را رعایت کنند.

جهین خاطر نشان کرد: شهروندان مهابادی هرگونه گران فروشی، کم فروشی و تخلف صنفی را با سامانه ۱۲۴ و یا شماره ۴۲۴۴۹۹۷۴ ستاد بازرسی اصناف مهاباد اطلاع دهند.

موضوع نان که همچنان قوت غالب مردم آذربایجان‌غربی است، این روزها، صف‌های طولانی برای تهیه آن و البته کاهش عرضه این سهامدار اصلی سفره‌ها به حرف اصلی محافل خانوادگی مردم تبدیل شده که البته مسئولان آن را فشار روانی برخی سودجویان و نانوا‌ها در نتیجه کاهش سهمیه آرد می‌دانند.

نان از جمله مهمترین اعضای اصلی سفره‌های مردم ایران است که بسیاری از غذا‌ها بر پایه ارتباط با این ماده غذایی درست شده و به مصرف خانوار‌ها می‌رسند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.