ستاری گفت: وظیفه ما حمایت است و هر اندازه که شما تلاش کنید ما هم بودجه بیشتری به این منظور اختصاص می‌دهیم و از این طرح‌ها در بخش سرمایه‌ای حمایت خواهد شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور   امروز در آیین افتتاح دو مرکز نوآوری در گلستان گفت: آن چیزی که اقتصاد دانش بنیان را می‌سازد این است که همه اعم از مردم و مسئولان بخواهند که این اتفاق بیفتد.

او افزود: آن اعتباری که ما تخصیص می‌دهیم اصل نیست و به تنهایی نمی‌تواند تحولی رقم بزند و در این زمینه نیاز به اتحاد و اراده در سطح شهر و منطقه است تا از نیروی انسانی و جوانان حمایت شود.

ستاری گفت: بودجه‌ها به صورت کاتالیزور بوده تا این حرکت را تقویت کند، اما هیچ چیزی جای اراده را نمی‌گیرد.

او بیان کرد: وظیفه ما حمایت است و هر اندازه که شما تلاش کنید ما هم بودجه بیشتری به این منظور اختصاص می‌دهید.

ستاری به مرکز نوآوری بندرترکمن اشاره کرد و گفت: این فضای ۲۰۰ متری محدود بوده و هر اندازه فضا تأمین شود ما هم در هزینه بازسازی و نگهداری و ... کمک خواهیم کرد.

او تاکید کرد: فضا‌های بلا استفاده در شهرستان‌ها و دانشگاه‌ها وجود دارد که با پول بیت‌المال کشور ساخته شده و ما می‌توانیم از این فضا‌ها استفاده کنیم.

گفتنی است در این آیین دو مرکز نوآوری و هوشمند سازی دانشگاه آزاد علی آبادکتول و مرکز نوآوری شهرستان بندرترکمن به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح شد.

همچنین ستاری از از واحد‌های فناور مستقر در پارک علم و فناوری گلستان بازدید و اراضی پارک به واحد‌های فناور استان واگذار شد.

او همچنین از واحد‌های گلخانه‌ای دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان بازدید کرد.

بازدید واحد‌های فناور مستقر در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان از دیگر برنامه‌های معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و هیئت همراه به استان بود که انجام شد.

 
بیشتر بخوانید
در این سفر یک روزه بنا است عملیات عمرانی کارخانه نوآوری گنبدکاووس آغاز، نخستین تلویزیون اینترنتی روستایی کشور رونمایی و صندوق پژوهش و فناوری استان گلستان افتتاح و راه‌اندازی شود و در نهایت تفاهم‌نامه راه‌اندازی مرکز نوآوری صنایع خلاق هم نهایی و امضا خواهد شد.
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.