جنبش انصارالله یمن با انتقاد از اعطای جایزه صلح نوبل به برنامه جهانی غذا اعلام کرد این نهاد در چارچوب مبارزه با گرسنگی هیچگاه بی‌طرفانه عمل نکرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  المسیره، جنبش «أنصارالله» یمن به اقدام کمیته نوبل در اعطای جایزه به «برنامه جهانی غذا» واکنش نشان داد.

«طلعت الشرجبی» سخنگوی جنبش أنصارالله، در این خصوص تأکید کرد: «برنامه جهانی غذا» همواره فاقد رویکرد بی‌طرفانه بوده است.

او افزود: مهمترین و بزرگترین مسئولیت برنامه جهانی غذا مبارزه با گرسنگی بوده است که ما معتقدیم این سازمان در عمل به وظایف خود در این زمینه کوتاهی کرده است.

سخنگوی انصارالله تأکید کرد: در حال حاضر، بسیاری در یمن از سوء تغذیه رنج می‌برند و این اداره همچنین نتوانسته از نظر توزیع کمک‌های بشردوستانه بی طرف بماند.

کمیته نوبل دیروز (جمعه) اعلام کرد که با توجه به آنکه «برنامه جهانی غذا» در سال‌های گذشته برای مبارزه با گرسنگی میلیون‌ها نفر در جهان تلاش‌های زیادی کرده، جایزه امسال صلح نوبل به این سازمان اعطا می‌شود.

بریت ریس آندرسن، رئیس کمیته نوبل، در اسلو، پایتخت نروژ گفت: همه‌گیری ویروس کرونا به چالش گرسنگی میلیون‌ها نفر در جهان دامن زد. ما از دولت‌ها می‌خواهیم تا برای تضمین ادامه کار برنامه جهانی غذا و دیگر سازمان‌های امدادی کمک کنند.

برنامه جهانی غذا در بسیاری از کشور‌های جهان که با چالش گرسنگی و قحطی دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند، فعال است. کشور جنگ‌زده یمن یکی از عرصه‌های بزرگ کمک‌رسانی این سازمان وابسته به ملل متحد به شمار می‌رود.

کمیته نوبل در بیانیه خود درباره انتخاب برنامه جهانی غذا به عنوان برنده جایزه نوبل آورده است: با جایزه امسال، تصمیم گرفتیم توجه جهانیان را به میلیون نفر که از گرسنگی رنج می‌برند، جلب کنیم.

مراسم اهدای جایزه نوبل صلح که شامل یک مدال طلا و ده میلیون کرون سوئد (معادل یک میلیون و صد هزار دلار) است، همه ساله روز دهم دسامبر، برابر با سالگرد درگذشت آلفرد نوبل در پایتخت نروژ برگزار می‌شود. این مراسم امسال و با توجه به شیوع ویروس کرونا به شکل محدود و متفاوتی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار