مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : برآورد می‌شود امسال بالغ بر ۱۶ هزار تن گردوی خشک در استان تولید شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ منصور احمدی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه سطح باغات گردوی استان را بیش از ۹۰۹۵ هکتار اعلام کرد و گفت : استان کرمانشاه ۸۲۲۴ هکتار باغ گردوی بارور دارد و مابقی باغات گردوی استان هنوز به مرحله باروری نرسیده‌اند.

او متوسط عملکرد باغات گردوی استان را دو تن گردوی خشک در هکتار عنوان کرد و گفت : امسال ۱۶ هزار و ۸۳۷ تن گردو در این استان تولید می شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: بیشترین باغات گردوی استان با ۱۴۴۲ هکتار و تولید حدود دو هزار تن در شهرستان پاوه قرار دارد. باغات گردوی شهرستان پاوه به دلیل استفاده کم باغداران از سم و کود در فهرست باغات با محصولات سالم و پاک است.

احمدی با اشاره به در برنامه بودن توسعه باغات گردو در استان، افزود: افزایش سطح باغات گردو در استان به استقبال باغداران بستگی دارد.

احمدی با بیان اینکه برداشت گردو در شهرستان‌های گرمسیر استان از شهریور ماه شروع شده، گفت: با توجه به تنوع اقلیمی استان برداشت محصول در باغات گردوی این استان تا اواخر مهر ادامه پیدا خواهد کرد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.