مدیر کل سازمان انتقال خون کرمان با بیان اینکه بحران کرونا نباید باعث فراموشی بیماران نیازمند به خون شود، گفت: تمامی پایگاه‌های انتقال خون استان در اربعین حسینی آماده دریافت خون اهدایی شهروندان هستند.

روح الله میرزایی، مدیر کل سازمان انتقال خون استان کرمان، در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، ضمن عرض تسلیت اربعین حسینی، گفت: تمامی پایگاه‌های انتقال خون استان کرمان تا ساعت ۱۳ اربعین حسینی آماده خون گیری از عزاداران هستند.

او با بیان اینکه این پایگاه ها در پنج شهرستان استان کرمان فعال هستند، افزود: در کرمان، پایگاه شهید فیروزی واقع در ابتدای بلوار جمهوری روبروی اتاق بازرگانی و پایگاه مرکزی واقع در بلوار ۲۲ بهمن جنب شرکت گاز و پایگاه های انتقال خون در شهرستان های سیرجان، رفسنجان، جیرفت و بم  در روز اربعین حسینی آماده خونگیری از عزاداران حسینی هستند. 

میرزایی بیان داشت: این اولین بار است که در اربعین حسینی پایگاه‌های انتقال خون باز هستند.

 او شرایط سنی برای انتقال خون برای افرادی که اهدا کننده مستمر هستند،  ۱۸ تا ۶۵ سال عنوان کرد و بیان داشت: برای کسانی که برای بار اول  اقدام به اهدای خون می کنند، شرط سنی ۱۸ تا ۶۰ سال است. 

مدیر کل سازمان انتقال خون استان کرمان  با بیان اینکه اهدا کنندگان خون در پایگاه هم از سوی پزشک معاینه خواهند شد، از مردم خواست: با توجه به کاهش ذخایر خون در بحران کرونا با مراجعه به پایگاه‌های سراسر استان با اهدای خون خود، نیاز اساسی بیماران نیازمند به خون را برطرف کنند. 

 او تصریح کرد: بحران کرونا باعث نشود تا بیماران نیازمند را فراموش کنیم.

 انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار