سرلشکر محسن رضایی گفت: تفسیر ناب ولایت در چهره حاج حسین همدانی موج میزد.

تفسیر ناب ولایت در چهره نورانی سردار حاج حسین همدانی موج میزدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،سرلشکر محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام شامگاه امشب در مراسم گرامی داشت پنجمین سالگرد شهادت سردار شهید حاج حسین همدانی در حسینیه امام خمینی همدان، ضمن تسلیت چهلمین شب شهادت امام حسین و یارانش اظهار داشت: شب اربعین است و عاشورا به اندازه تاریخ همه بشر است.

او افزود: یکی از بهترین مدافعان حرم زینبی سالگردش مصادف با شب اربعین شده، آن هم در شهر همدان، که شهر دارالمجاهدین و علمای بزرگ است.

رضایی با اشاره به اینکه همدان شهر رزمندگان و شهدای بزرگواری است که در جمهوری اسلامی به نیکی نامشان به ثبت رسیده، ابراز داشت: استان همدان به قدمت ایران سابقه دارد و در هیچ کجای تاریخ نام ایران نیست که نام همدان نباشد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: بزرگانی همچون آیت الله نوری همدانی، آیت الله موسوی همدانی، آیت الله اخوند، ملاعلی همدانی، آیت الله نجفی و بسیاری از بزرگان دین و عرفان از این دیار هستند.

او ادامه داد: کارنامه شهدای این استان هم خیلی عجیب است. خیلی از شهدای شاخص همچون شهید حسین همدانی، شهید قهاری، شهید علی چیت ساز، شهید حسن صوفی در این استان آرامیده اند.

فرمانده سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه از استان همدان ۱۶ شهید مدافع حرم داریم گفت: این کاروان عظیم شهدا و این افتخارات استان همدان نشان دهنده یک پدیده جدیدی در زندگی ملت ایران است، پدیده‌ای که شهادت طلبی، صداقت و ایمان در آن است.

رضایی بیان کرد: شهید همدانی تنها فرمانده‌ای که در ۴ استان بر ۴ لشکر فرماندهی کرد.

او ولایت فقیه را منشا رشد و بالندگی جوانان و ایستادگی تمام قد ایران در برابر ابرقدرت‌های جهان بیان و افزود: در سایه همین ولایت فقیه و اتحاد و همبستگی مردم، کشور به موفقیت‌های بسیاری رسیده است و امروز هم اگر به تاسی از شهدا و ایثار و مقاومت آن‌ها، مردم و همه مسئولان نظام، برادرانه و با اتحاد در کنار یکدیگر بایستند، می‌توانیم بسیاری از مشکلات کشور از جمله تورم / بیکاری مشکلات اقتصادی و حتی بیماری کرونا را با قدرت از پیش رو برداریم.

سردار مجیدی، فرمانده سپاه انصارالحسین استان همدان هم در این مراسم با اشاره به شخصیت سردار شهید همدانی گفت: این شهید والامقام در ۴۰ سال مجاهدت خود، خدمات فراوانی برای نظام اسلامی داشت و با شهادتش هم مایه آبرو و عزت برای نظام شد.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.