رئیس سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری کرمانشاه به ابهامات در خصوص «خیابان غذا» سراب قنبر پاسخ داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ پروژه خیابان غذا سراب قنبر یکی از پروژه‌های اولویت دار شهرداری کرمانشاه است که با جدیت ویژه‌ای توسط سازمان سرمایه گذاری در حال اجرا است که در این خصوص ابهاماتی وجود دارد.

علی‌اصغر خزلی، رئیس سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری کرمانشاه گفت : امروزه موفقیت شهر‌ها در رقابت‌های مکانی و بین‌شهری وابستگی بسیار مهمی به توانایی ارایه تصویری جذاب از خود دارد، مکان‌ها و فضا‌های شهری به عنوان کلیدی‌ترین عواملی که این نقش را برعهده دارند از جایگاه ویژه‌ای در ساختار رقابت‌های شهری برخوردار هستند.

او ادامه داد: این طرح با هدف بررسی یک گونه از این مکان‌ها و فضا‌های شهری یعنی مسیر‌های پیاده گردشگری در صدد این است که مؤلفه‌های کیفی مطلوبیت بخش این گونه از فضا‌های شهری را در شهر کرمانشاه باز بشناساند.

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری کرمانشاه افزود: در همین راستا تلاش‌های قابل توجهی برای خلق فضا‌های شهری جذاب و همچنین بهبود محیط شهری جهت جذب دیدارگران شهری، گردشگران شهری، سرمایه‌گذاران، نیروی کار و صاحبان مشاغل در حال شکل‌گیری است، بنابراین به عنوان بخشی از این بازنگری در نقش شهر‌ها و اهمیت یافتن فضا‌های شهری جذاب، توجه و تمرکز فزاینده‌ای به کیفیت محیط شهری و مؤلفه‌های شکل‌دهنده و ارتقا‌دهنده آن به عنوان عامل بنیادین در جذب گردشگر، سرمایه و نیروی کار شده است.

او ادامه داد: مسیر‌های پیاده گردشگری به عنوان یک‌گونه از انواع فضا‌های شهری مکان‌هایی هستند که فعالیت انتخابی گردشگری شهری را در خود جای می‌دهند از این رو بلوار سراب قنبر به دلیل برخورداری از نظر مؤلفه‌های کیفیت مسیر‌های پیاده گردشگری در شهر کرمانشاه به عنوان مسیر مطلوب پیاده راه گردشگری انتخاب شد.

خزلی گفت: یکی از اهداف این طرح دستیابی به مؤلفه‌های تأثیرگذار کیفیت محیطی بر میزان مطلوبیت مسیر گردشگری پیاده در بلوار سراب قنبر براساس معیار‌ها و زیرمعیار‌های مؤلفه‌های کیفیت فضایی مسیر‌های پیاده گردشگری است.

او گفت: احیا سیما و منظر شهری، جذب گردشگر، ایجاد محیط سالم فرهنگی، تنوع در ساختار مسیر گردشی، ایجاد واحد‌های اقتصادی زودبازده با سرمایه اندک و قابلیت استفاده برای تمام اقشار جامعه از جمله اهداف اجرای این پروژه است.

این مسئول ادامه داد: این پروژه از اواسط تیرماه ۹۹ شروع و پیش‌بینی می‌شود در اواخر فصل پاییز افتتاح شود.

او گفت: انواع غذا و نوشیدنی، فرهنگی، تفریحی و ... از جمله کاربری‌های این پروژه است.

خزلی با معرفی امکانات موجود در این پروژه، ادامه داد: دفتر مدیریت و اداری، نگهبانی و حفاظت ۲۴ ساعته، دوربین‌های نظارتی در داخل و خارج مجموعه، ۳۴ واحد دکه و غرفه با انشعابات، هشت عدد طافی (چرخ دستی) با طراحی خاص، سینما هفت بعدی، اینترنت رایگان (WIFI)، دستگاه‌های عابربانک (POS)، فضای تفریح کودکان، بازی‌های کامپیوتری، سیستم نورپردازی مدرن، مسیر طراحی شده پیاده، آب‌نما و آتش‌نما، مبلمان شهری، فضای سبز، سرویس بهداشتی و اتاق تعویض کودک، خدمات و نظافت، سیستم اطفا حریق، فضای تبلیغات محیطی از جمله امکاناتی است که در این پروژه تعریف شده و ساخته می‌شود.

خزلی گفت: این پروژه توسط گروه مهندسی «کای دای» در حال اجراست و طبق زمان‌بندی صورت گزفته انتهای فصل پاییز به بهره‌برداری می‌رسد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.