به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، بازیهای ایرانی چقدر در میان گیمرهای ایرانی طرفدار دارند؟ این سوالی است که برای گرفتن پاسخش میتوان نگاهی به نتایج به دست آمده از تازهترین پیمایش کشوری بنیاد ملی بازیهای رایانهای در مورد الگوی مصرف بازیهای دیجیتال در ایران داشت.
نتایج حاصل از پیمایش کشوری بنیاد ملی بازیهای رایانهای در خصوص الگوی مصرف بازیهای دیجیتال که توسط مرکز تحقیقات بازیهای دیجتال (دایرِک) در بنیاد ملی بازیهای رایانهای انجام شده، حکایت از رشد قابل توجه بازیهای ایرانی در سبد خرید مخاطبان طی دو سال اخیر دارد.
تا آنجا که در جمع پرطرفدارترین عناوین بازی در میان بازیکنان ایرانی نام چند بازی ایرانی پرمخاطب هم دیده میشود. در این رتبه بندی از بین ۱۵ بازی پرطرفدار، بازی ایرانی «آمیرزا» در رتبه هشتم این جدول قرار دارد و بازیهای دیگری چون «کوییز آو کینگز»، «منچرز» و «باقلوا» به عنوان دیگر بازیهای پرطرفدار در میان گیمرهای ایرانی معرفی شدهاند.
بیشتر بخوانید
نکته جالب توجه دیگر براساس نتایج این پیمایش سهم هزینه کرد بازیکنان ایرانی برای بازیهای بومی (بازیهای توسعه یافته یا بومی سازی شده توسط شرکتهای داخلی) در پلتفرم موبایل از ۱۳ درصد در سال ۱۳۹۴ به ۲۸ درصد در سال ۱۳۹۸ افزایش پیدا کرده است. براساس این گزارش سهم هزینه کرد برای بازیهای موبایلی بومی طی سالهای ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۸ با نرخ ترکیبی سالانه ۴۶ درصد افزایش پیدا کرده است. به عبارتی از مجموع هزینه کرد بازیکنان موبایلی سهم ۲۸ درصدی به بازیهای بومی اختصاص پیدا کرده و این در حالی است که این آمار در بازه زمانی گذشته ۱۸ درصد بوده و براساس این پیمایش ۱۰ درصد افزایش پیدا کرده است.
انتهای پیام/