مدیر اجرایی باشگاه تکواندوی فتح صدر البرز درباره اعتراض برخی تیم‌ها به برگزاری مسابقات لیگ برتر تکواندو توضیحاتی را مطرح کرد.

کاظم نیک سرشت مدیر اجرایی باشگاه تکواندوی فتح صدر البرز در گفت و گو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  باشگاه فتح صدر البرز که  فصل گذشته وارد لیگ برتر تکواندو ایران شد، با وجود اینکه تصمیم بر آن بود که در بخش آقایان و بانوان تیمداری کند، ولی متاسفانه بنا به دلایل بیرونی، موفق به شرکت در رده بانوان شد و توانست مقتدرانه بدون حتی یک شکست در کل بازی‌ها سکوی قهرمانی را به دست بیاورد. با مهیا دیدن شرایط، مقرر شد که در تمامی رده‌های بانوان و آقایون در فصل پیش رو تیمداری کنیم و باشگاه گزینه‌های مناسبی را جهت جذب عوامل مدیریتی، مربیان و همچنین منابع انسانی به عمل آورد.

او افزود: جمعی از بهترین‌ها به لحاظ تجربه، درایت کنار هم جمع شدند که اگر شرایط برای برگزاری لیگ مهیا شود، در هر سطح و رده‌ای که فدراسیون برنامه ریزی کند، شرکت کنیم. با توجه به بحران همه گیر و جهانی ویروس کرونا که کشور ما را هم در بر گرفته است، عملا تمامی امورات اقتصادی، سیاسی و ورزشی دنیا را تحت الشعاع خود قرار داده و بعید نیست این بحران سال‌ها ادامه داشته باشد. در بعد ورزش تمام دنیا از جمله ایران متناسب با شرایط موجود برنامه ریزی می‌کند که ضمن مدیریت این وضعیت، ورزش هم در سطوح حرفه‌ای استارت زده شود. طبق این موارد، فدراسیون تکواندو هم باید بتواند از تکواندوی دنیا عقب نماند و برای المپیک آتی هدف‌گذاری‌های لازم را تدارک ببیند.

هنوز تصمیمات برگزاری لیگ نهایی نشده، تیم‌ها برای اعتراض عجله دارند

نیک سرشت اضافه کرد: به علم اینکه این بحران می‌تواند سال‌ها در کشور وجود داشته باشد و نمی‌توان فعالیت‌های حرفه‌ای را تعطیل یا کم رنگ کرد، تدارکات لازم برای برقراری لیگ هایی همچون برخی فدراسیون‌های دیگر شامل، فوتبال، والیبال، کشتی با ایجاد جلسات متعدد و فشرده فدراسیون و سازمان لیگ با وزارت ورزش و جوانان و ستاد ملی مبارزه با کرونا دیده شد که پس از کش و قوس‌های بسیار،  بهترین شیوه نامه  یا تمهیدات لازم برای برگزاری مسابقات لیگ توسط فدراسیون تکواندو در نظر گرفته شود  و در نهایت طی جلسه‌ای در اختیار تیم‌ها قرار گیرد.  

رفتار یکی از باشگاه‌های لیگ برتری حرفه‌ای نبود

او ادامه داد: متأسفانه یکی از باشگاه‌های لیگ، مسائلی را در چند روز اخیر مطرح کرده است که اصلا حرفه‌ای نبود و باعث ایجاد هجمه و تنش می‌شود. چرا که با توجه به سیاست گام به گام فدراسیون و سازمان لیگ برای طراحی مباحث لیگ در نظر گرفته شده، بیان مطالب با آن هجمه وسیع در حالی که سیر مراحل پیگیری‌های فدراسیون با عوامل تصمیم گیر در جریان است، اصلا شایسته نبود.

فدراسیون با باشگاه‌ها درباره برگزاری لیگ تبادل نظر می‌کند

نیک سرشت در ادامه این بحث بیان کرد: به هر حال در فدراسیون افراد با تجربه، تحصیل کرده و دانا وجود دارد و تمام جوانب را در نظر می‌گیرند و قطعا در مرحله اجرایی کار با تمامی باشگاه‌ها تبادل اطلاعات برای یک تصمیم سنجیده انجام خواهد شد. وزارت ورزش و جوانان ابلاغیه برگزاری لیگ را برای ۱۳ فدراسیون از جمله فدراسیون تکواندو ارسال کرده است. پس مشخص است فدراسیون با برنامه و تدبیر به جا حرکت می‌کند، ضمن اینکه  باشگاه‌ها از جمله تیم ما از افراد با تجربه، مدیر و تحلیل گران  آگاه به مسائل در بحث تکواندو بهره‌مند هستند که سال‌های سال در تکواندو در مباحث قهرمانی، مربیگری و مدیریتی حضور پررنگ دارند و نیازی ندارند که دیگران در خصوص آن ها صحبت کنند.

نیک سرشت: بعضی تیم‌ها برای اعتراض به تصمیمات گرفته نشده، عجله دارند / شاخصه مشورت کردن در فدراسیون تکواندو مشهود است

تغییرات در سازمان لیگ در جهت مثبت بوده است

مدیر اجرایی تیم فتح صدر عنوان کرد: در ۲ سال اخیر فدراسیون تکواندو  تغییراتی در سازمان لیگ انجام داده و شرایط بسیار ایده آلی را شاهد هستیم. مخصوصاً اعمال شیوه نامه درست در برگزاری لیگ و در نظر گرفتن  سطوح لیگ که جدیدا ابلاغ شده اتفاق خوبی است و همچنین نظارت و شفاف شدن بیشتر در نحوه قرارداد‌ها بین بازیکنان و باشگاه‌ها که البته می‌توان گفت باز جای نظارت بیشتر هم دارد و همچنین ایجاد نظم و انضباط در برگزاری لیگ از اقدامات ارزنده سازمان لیگ در یک فصل اخیر است که  ان شاء الله مسیر به سمت رعایت هر بیشتر عدالت و  انصاف پیش برود. اگر اعتماد کامل ایجاد شود، رقابت‌ها سالم‌تر و پر از هیجان و خروجی‌های مثبت بوده و همچنین تعداد شرکت کنندگان در لیگ بیشتر خواهد شد.

او بیان کرد:  خوشبختانه فدراسیون و سازمان لیگ استارت بسیار محکم و قوی را در این خصوص زده است. همچنین باشگاه فتح صدر البرز از فدراسیون و همچنین سازمان لیگ که برای ارتقاء هرچه بیشتر سطح پویایی لیگ و ایجاد یک بستر مناسب در تکواندو تلاش می‌کنند، تشکر می‌کند.


بيشتر بخوانيد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار