معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهرستان جهرم، گفت: جمعیت کودکان تحت پوشش معاونت بهداشتی جهرم، بالغ بر ۱۷ هزار کودک است که ۷ درصد جمعیت را شامل می‌شود.

 

۱۷ هزار کودک تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی جهرمبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سید مجید ارجمند معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهرستان جهرم، بیان کرد: تعداد کودکان دختر ۸ هزار ۲۳۷ و تعداد کودکان پسر ۸ هزارو ۹۸۵ نفر است.

او، تصریح کرد: تمامی این جمعیت از بدو تولد تا ۵ سالگی زیر نظر معاونت بهداشتی هستند و خدمات بهداشتی دریافت می‌کنند.

ارجمند، با اشاره به مبتلا شدن کودکان به بیماری کرونا در جهرم، ادامه داد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا کنون، ۴۳ کودک به این بیماری مبتلا شده اند که در بین آنان فوتی وجود نداشته است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهرستان جهرم، افزود: در حال حاضر بیشترین دغدغه خانواده‌ها مراقبت از فرزندان خود در برابر این بیماری مهلک بوده و این مسئله موجب شده خانواده‌ها برای حفظ فرزندان خود از خانه خارج نشوند که این مسئله سبب افزایش وزن در کودکان و بی تحرکی آنان شده است.

او، اضافه کرد:اضافه وزن و بی تحرکی در کودکان باعث ایجاد برخی بیماری‌ها مانند دیابت نوع اول و ... می‌شود که برای مقابله با آن خوب است والدین در خانه، با ایجاد محیطی شاد و انجام بازی‌های مناسب خانگی کودکان خود را تشویق به فعالیت و ورزش کنند.

لیلا ایرانمنش کارشناس برنامه سلامت کودکان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم نیز، اظهار کرد: با هدف ارتقاء سلامت کودکان، پیشگیری از بیماری و کاهش مرگ و میر آنان از بدو تولد تا ۵ سالگی در ۱۶ دوره مراقبت، کودکان مورد معاینه قرار می‌گیرند.

او، تاکید کرد: معاینه رشد، بررسی تغذیه و تکامل، نشانه خطر، سلامت دهان و دندان، سنجش بینایی و شنوایی، معاینه ژنتیکی و واکسیناسیون، جداسازی کودکان به ظاهر سالم از کودکان سالم و بررسی دقیق سلامت آنان از خدماتی است که به کودکان تحت پوشش معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز داده می‌شود.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار