علی پور گفت: ۷۱ هزار مددجوی سالمند از خدمات بهداشتی، درمانی، معیشتی و حمایتی کمیته امداد استان بهره‌مند می‌شوند.

محمدرضا علی پور معاون حمایت و سلامت کمیته امداد خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با بیان اینکه ارائه خدمات به سالمندان نیازمند و تکریم آن‌ها در دستور کار این نهاد قرار دارد، گفت: هم اکنون ۷۱ هزار سالمند تحت حمایت کمیته امداد استان هستند و از خدمات متنوع بهره‌مند می‌شوند.

او افزود: بیشتر سالمندان تحت حمایت این نهاد در روستا‌ها ساکن هستند و به دلایل مختلفی همچون بیماری، بی سرپرستی، از کار افتادگی و فقر تحت حمایت این نهاد قرار گرفته اند.

علی پور با اشاره به اینکه ۳۰ درصد از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان خوزستان سالمند بالای ۶۰ سال سن دارد و مسن‌ترین آن‌ها با ۱۲۰ سال سن در اهواز زندگی می‌کند، ادامه داد: از این تعداد ۴۶ هزار نفر زن و ۲۵ هزار نفر مرد هستند که در طول سال از خدمات درمانی، توان‌بخشی، بهداشتی، معیشت، وام کارگشایی بهره‌مند می‌شوند.

این مقام مسئول بیان داشت: علاوه بر کمک‌های مستمر در طول سال، به صورت ویژه در هفته تکریم از منزلت سالمندان، مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان به این موضوع اختصاص داده شد که با هدف تجلیل از خانواده‌های سالمند موفق تحت حمایت در زمینه‌های فعالیت فرهنگی اجتماعی هزینه و به این عزیزان اهدا شده است.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد خوزستانتصریح کرد: سالمندانی که مبتلا به بیماری خاص یا صعب‌العلاج هستند از خدمات درمانی به صورت رایگان بهره‌مند می‌شوند و به سالمندانی که توانایی حرکت ندارد کمک هزینه نگهداری از بیماران زمین‌گیر پرداخت می‌شود.

او برگزاری اردو‌های زیارتی سیاحتی، کارگاه‌های آموزشی به‌منظور افزایش آگاهی در مورد خود مراقبتی و بهداشت فردی و سبک زندگی سالم سالمندی، پایش سلامت، اجرای برنامه‌های مذهبی، فرهنگی و ورزشی، از دیگر فعالیت‌های کمیته امداد استان خوزستان برای رسیدگی به سالمندان تحت حمایت، جلوگیری از انزوا و افزایش امید به زندگی در آن‌ها عنوان کرد.

علی پور با اشاره به شیوع ویروس کرونا و آسیب‌پذیر بودن سالمندان در برابر این بیماری اظهار داشت: یکی از تمهیدات کمیته امداد در این رابطه، توزیع بسته‌های بهداشتی از قبیل مواد ضد عفونی کننده، ماسک و دستکش در بین سالمندان تحت حمایت است، همچنین سبد‌های حمایتی دولت، حامیان و خیرین به صورت ماهیانه برای این خانواده‌ها در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.