رئیس مرکز جهاد کشاورزی کدکن گفت: سطح زیر کشت زعفران در این شهرستان در سال گذشته ۷۸۶ هکتار بوده است که از این مقدار ۲۷۶ هکتار، به صورت خرده مالکی و مقدار ۵۱۰ هکتار به صورت کل مالکی می‌باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، عباس عباسیان رئیس مرکز جهاد کشاورزی کدکن گفت: میانگین سن مزارع زعفران این شهرستان در سال ۹۸ چهار سال بوده است، ولی به طور قطعی نمی توان تعداد زعفران کاران را مشخص کرد، زیرا در هر سال بنا به مشکلات اقتصادی و جغرافیایی این تعداد شناور است.

او افزود: سال گذشته حدود هزار نفر از مردم کدکن اراضی خود را به کشت زعفران اختصاص داده اند که از این میزان ۷۵۰ نفر به صورت خرده مالکی و حدود ۲۵۰ نفر به صورت کل مالکی فعالیت می‌کردند.

رئیس مرکز جهاد کشاورزی کدکن ادامه داد: توجه به شرایط اقلیمی و تاریخ کشت زعفران، تغذیه، آبیاری، مبارزه با علف‌های هرز و ضدعفونی بنه از عواملی است که باعث افزایش عملکرد این محصول می‌شود.

عباسیان بیان کرد: سال گذشته در کدکن حدود هفت هزار کیلوگرم کلاله خشک تولید شد که کاهش محسوس قیمت زعفران در سال ۹۸ باعث شد کشاورزان این منطقه از توسعه سطح زیر کشت این محصول خودداری کنند، زیرا بر این باورند که سود حاصل از فروش زعفران با قیمت‌های پایین، صرفا هزینه‌های بالای برداشت زعفران اعم از آبیاری و نیروی انسانی را تامین می کند.

انتهای پیام// ا. غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار