حدود پنجاه درصد خانه‌های مسکونی کرج روی گسل قرار دارد.

فتحی، مدیر مدیریت بحران شهرداری کرج در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز با بیان اینکه حدود پنجاه درصد خانه‌های مسکونی کرج روی گسل قرار دارد، گفت: زلزله پنج، شش و یا شش و نیم ریشتری خطر جدی برای خانه‌های نوساز و اصولی نیست و عمده نگرانی ما مربوط به بافت‌های فرسوده و غیر اصولی است.

او افزود: زلزله در ژاپن دیگر تهدید محسوب نمی‌شود زیرا یاد گرفته‌اند که زندگی و ساز‌ه‌ها را با آن سازگار کنند.

فتحی با اشاره به فعالیت‌های مدیریت بحران شهرداری کرج گفت: در هر منطقه یک سوله چند منظوره و اسکان احداث شده و بعضی مناطق در پی احداث سوله دوم هستند و ممکن است بعضی از این سوله‌ها روی گسل باشد اما ساخت و ساز اصولی، آنها را برابر زلزله مقاوم کرده‌است.

او افزود: مطالعات بر روی گسل‌های کرج از سال ۹۱ در شهرداری آغاز شد و به پایان رسیده است و اطلاعات لازم از پهنه زلزله و بافت فرسوده به دست آمده اما موضوع مرکز فرماندهی مدیریت بحران و شریان ‌های چالشی در دست بررسی است.

مدیر مدیریت بحران شهرداری کرج گفت: در پارک‌های سطح شهر سکوهای اسکان بر اساس اندازه‌ چادرهای هلال احمر احداث شده تا در مواقع اضطراری هم مورد استفاده قرار بگیرد.

او افزود: یک نرم‌افزار آموزشی هم برای آموزش شهروندان به منظور مدیریت بحران زلزله طراحی شده است که به زودی رونمایی می‌شود.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.