تفاهم‌نامه‌هایی که از کوچه‌های تنگ کرج، خانه می‌سازد!/ بافت‌های فرسوده کرج، جان می‌گیرد

بافت‌های فرسوده شهر کرج علاوه بر نازیبایی های بصری ،چهره شهر را نیز مخدوش کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، چند دهه پیش درپی احداث کارخانه‌های مختلف صنعتی در کرج یا اطراف آن، جمعیت زیادی برای اشتغال وارد این شهر شدند و از طرفی گران بودن هزینه‌های سکونت در پایتخت نیز بسیاری را از این استان به البرز و به ویژه کرج کشانده است.

باتوجه به جمعیت زیاد مهاجران، کمبود زمین و مشکلات معیشتی، این افراد اقدام به ساختن خانه هایی بدون رعایت اصول ساخت و ساز کردند و باعث ایجاد منظره ای در کرج شدند که از آن به‌عنوان بافت فرسوده یاد می‌شود.

آرش ارشد، رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری کرج در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، با اشاره به اجرای سند افق ۱۴۰۴ کرج، گفت: تفاهم‌نامه‌ ساخت ۱۴۷واحد مسکونی به‌منظور بازآفرینی بافت‌های فرسوده آق‌تپه بین شهرداری کرج و بخش خصوصی منعقد شد.

رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری کرج افزود: به‌زودی نیز قرارداد مشابه‌ای برای احداث ۸۷واحد مسکونی در خیابان نمازی‌خواه منطقه۲ شهرداری کرج تنظیم و منقعد می شود.

ارشد گفت: بافت‌های فرسوده و ریزدانه‌های ساخت و ساز، خدمات رسانی در مواقع وقوع حوادث را نیز بیشتر می‌کند مثلا یک آمبولانس نمی‌تواند از برخی کوچه‌های بافت‌های فرسوده عبور کند.

او افزود: اگر شهروندان در تملک ریزدانه‌ها همکاری بیشتری با ما داشته باشند، مشکلات بسیاری از بافت‌های فرسوده برطرف خواهد شد.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.