مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران از آغاز اجرای طرح پاییزه کتاب ۹۹ در روز پنجم آبان ماه خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، ایوب دهقانکار  مدیر عامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران گفت: از پنجم تا دوازدهم آبان به مدت هشت روز در کتابفروشی عضو طرح در سراسر کشور برگزار می‌شود.

 دهقانکار گفت: با اشاره به این‌که در پانزدهمین دوره طرح توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها، سقف مجاز برای هر خریدار افزایش ۲۵درصدی خواهد داشت، گفت: در این‌دوره هر خریدار می‌تواند تا سقف ۲۰۰ هزار تومان کتاب بخرد.

او گفت:همه‌گیری ویروس کرونا، باعث آسیب به کتابفروشان و ناشران شده است که با اجرای طرح‌های فصلی به رونق کتابفروشی‌ها و ترغیب مردم به تهیه کتاب‌های با صرف هزینه کمتر کمک کند.

دهقانکار اضافه کرد: میزان یارانه خرید برای کتاب‌ها ۲۰ درصد است و حداکثر یارانه اختصاصی هر کتابفروشی و میزان و درصد مشارکت کتابفروشی‌ها در تخصیص یارانه بر اساس اعتبار کلی طرح، تعیین و قبل از شروع طرح اعلام خواهد شد.

مدیر عامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران گفت:کتاب‌های عمومی، دانشگاهی و کودک و نوجوان مشمول طرح می‌شوند، اما کتاب‌های آموزشی، کمک آموزشی، افست، فاقد شماره شابک، دارای شابک غلط و کتاب‌هایی که در بانک اطلاعاتی خانه کتاب و ادبیات ایران ثبت نشده اند مشمول طرح نمی‌شوند.

او  اضافه کرد: ارائه تخفیف در این طرح تنها شامل کتاب‌های چاپی است و سایر کالا‌های فرهنگی عرضه شده در کتابفروشی را شامل نمی‌شود.

مرجع رسیدگی به نقض شرایط، کمیته تخلفات تعیین شده از سوی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.