مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین از خرید ۶۷۰ میلیون ریال کتاب برای کتابخانه‌های عمومی استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، فاطمه محمد بیگی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گفت: از ابتدای امسال ۶۷۰ میلیون ریال اعتبار در قالب کتاب جدید برای اختصاص به ۱۱ کتابخانه محروم استان قزوین هزینه شده است.

وی بیان کرد: کتابخانه‌های استان از نظر منابع و توانمندی‌ها با سه وضعیت ویژه (قرمز)، معمولی (نارنجی) و مناسب (سبز) طبقه بندی شدند و اولویت‌های موجود در حمایت و ارسال منابع جدید به کتابخانه‌های استان قزوین شناسایی شد.

محمد بیگی افزود: ۱۱ کتابخانه استان شامل کتابخانه‌های روستایی، کتابخانه‌های مناطق محروم و تازه تاسیس و کتابخانه‌های دارای مخاطبین بالا در اولویت قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: بعد از این مرحله لیستی از تازه‌های نشر و کتاب‌های قابل خریداری به این کتابخانه‌ها ارسال شد و نهایتا با افزودن پیشنهادات کتابداران و مسئولان این کتابخانه‌ها و تایید لیست ۲ هزار و ۲۱۳ عنوان کتاب و ۲ هزار و ۲۶۳ نسخه به ارزش ۶۴۵ میلیون ریال خریداری و در اختیار این کتابخانه‌ها قرار گرفت.

او خاطرنشان کرد: با توجه به تمامی گروه‌های سنی و علاقمندی‌های مختلف تلاش کردیم تا کتاب‌های تهیه شده مجموعه‌ای از همه گروه‌های علاقمندی و سنی را تحت پوشش خود قرار دهد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین در ادامه گفت: در این مدت به منظور حمایت از نویسندگان و مولفان قزوینی ۶ عنوان کتاب از تازه‌های نشر این استان با اعتبار ۲۴۰ میلیون ریال خریداری و به کتابخانه‌های استان قزوین ارسال شد.

به گفته محمد بیگی، در خرداد و تیر امسال ۱۲۶ نسخه کتاب به ارزش بیست و شش میلیون ریال توسط خیران جذب شد که با توجه به اعلام نظر خیر، کتاب‌ها در سه کتابخانه‌ی مدنظر و در حوزه کودک و نوجوان توزیع گردید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.