جمال گفت: تقویت زیرساخت‌های گردشگری و حمایت از بخش خصوصی، از مهم‌ترین گام‌ها برای توسعه گردشگری دامغان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مهدی جمال مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: دامغان به دلیل پیشینه تاریخی کهن از ظرفیت‌های بی‌نظیر تاریخی و گردشگری برخوردار است که باید به بهترین نحو از آن بهره‌برداری شود.

او اضافه کرد: برگزاری رالی گردشگری، همایش سرمایه‌گذاری گردشگری، توجه به سفر‌های برنامه‌ریزی شده ارزان قیمت و انعقاد قرارداد همکاری با تور‌های گردشگری دیگر شهر‌ها از جمله اقدامات موثر و قابل اجرا برای معرفی هر چه بیشتر شهرستان دامغان است.

جمال ضمن تشکر ویژه از شهرداری دامغان، میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی را نهادی سیاست‌گذار در این سه حوزه بر شمرد و بیان کرد: با همراهی و همکاری مردم، ادارات و نهادها، اجرای برنامه‌های پیش بینی شده در احیای صنایع‌دستی، حفاظت از آثار تاریخی و ترویج گردشگری را می‌توان دنبال کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان با اشاره به اعتبار تخصیص داده شده به منظور سامان‌دهی تپه حصار و ثبت جهانی چشمه علی دامغان ابراز امیدواری کرد: با ورود مسئولان عالی شهرستان و همکاری مردم دامغان به ویژه مالکان و زارعان زمین‌های اطراف، سامان‌دهی تپه حصار زمینه‌ساز جهش چشم‌گیر گردشگری شهرستان دامغان شود.

جمال صنعت گردشگری را راه درمان اقتصاد کشور دانست و افزود: با توجه به شرایط تحریم در کشور، توجه به صنعت گردشگری و جذب گردشگر داخلی و خارجی راه مناسبی برای درمان اقتصاد هر منطقه است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.