معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث‌فرهنگی استان سمنان گفت: ۴۸ هزار و ۲۸۰ گردشگر داخلی و خارجی در ۶ ماهه نخست امسال در استان اقامت کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، محمد طاهریان معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان از بازدید ۲۵۹ هزار و ۷۵ گردشگر از جاذبه‎های تاریخی و طبیعی و موزه‌ها خبر داد و گفت: با توجه به شیوع کرونا، میزان بازدید کارشناسان این اداره کل از تاسیسات گردشگری استان نیز نسبت به گذشته تشدید شد.

او افزود: ۲ هزار و ۱۹۶ بازدید نظارتی از مراکز اقامتی از جمله هتل‌ها، اقامتگاه‌های بوم گردی و سنتی، رستوران‌ها و سفره‌خانه‌های سنتی، دفاتر خدمات مسافرتی، خانه مسافر‌ها و مراکز تفریحی و گردشگری و مناطق نمونه گردشگری در نیمسال نخست ۹۹ انجام شد.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: ۲ مورد تذکر و سه فقره اخطار به تاسیسات گردشگری استان ارائه شد که به تعطیلی یک واحد انجامید.

طاهریان با اشاره به اینکه ۱۵ مورد شکایت از تاسیسات گردشگری استان سمنان در این مدت دریافت شد، افزود: ۲۹ پروانه بهره برداری جدید صادر و ۱۹ پروانه نیز تمدید شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.