رشد ۳۸ درصدی میزان بارگیری در راه آهن فارس

مدیرکل راه آهن استان فارس گفت: در ۶ ماهه نخست امسال میزان بارگیری کالا در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۳۸ درصد رشد داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهرداد انصاری مدیرکل راه آهن استان فارس گفت: تحلیل روند شاخص‌های کلیدی در بازه زمانی ۶ ماهه و مقایسه تطبیقی آن با سال ۹۸ نیز روند افزایشی داشته است به گونه‌ای که رشد ۶۸ درصدی میزان کالای حمل شده، ۵۸۰ درصد در میزان تخلیه و ۸۷ درصدی در تن کیلومتر مرزی مبین این امر است.

او تصریح کرد: مهمترین دلایل این رشد تحلیل مناسب بازار و فراهم آوردن امکانات و زیرساخت‌های ریلی برای حمل محموله‌های تولیدی استان و انتقال مواد اولیه به منظور تولید بوده که با توسعه فرهنگ استفاده از حمل و نقل ریلی در صنایع و معادن استان و حمایت‌های مدیران ارشد راه آهن ج. ا. ا به سرانجام رسیده است.

انصاری ادامه داد: از میزان اقلام بارگیری شده در این اداره کل ۴۷ درصد سهم محمولات معدنی سنگ آهن، ۱۰ درصد سهم محمولات پتروشیمی، ۲۸درصد سهم گندم و غلات و ۱۵ درصد باقی مانده سهم سایر محمولات بوده است.

او، درباره حوزه مسافری راه آهن فارس گفت: در شرایط کنونی و تأثیر شیوع بیماری کرونا قطار‌های فارس برای سفری ایمن و مطمئن آماده سازی و فاصله گذاری اجتماعی که استفاده ۵۰ درصدی از کوپه‌ها است در آن رعایت می‌شود.

انصاری افزود: ضدعفونی و گندزدایی سرویس‌های بهداشتی، راهرو‌ها و سالن‌ها پیش از حرکت قطار و در حین حرکت و هم چنین ضدعفونی وپلمپ گذاری برای کوپه‌ها در مبدأ و مقصد به طور دقیق انجام می‌شود.

او افزود: تب سنجی و ضدعفونی بدن و لباس مسافرین در بدو ورود و هنگام خروج از ایستگاه‌های مسافری و هم چنین اختصاص پک بهداشتی شخصی شامل ماسک، دستکش و پدالکلی برای مسافرین در کوپه قطار از جمله موارد دیگری است که برای سلامت مسافران و داشتن سفری ایمن در نظر گرفته شده است.

مدیرکل راه آهن استان فارس اظهار داشت: غذای مسافران به صورت بسته بندی سرو می‌شود وکارکنان قطار نیز مجهز به حفاظت شخصی مثل ماسک و دستکش هستند تا بتوانند به کمک دیگر همکاران سفری سلامت و ایمن را برای مسافرین عزیز خلق کنند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار