سخنگوی جمعیت خدمت‌گزاران زائران پیاده امام رضا (ع) گفت: ورود کاروان‌های پیاده به مشهد برای دهه آخر صفر منتفی است وخدماتی به آن‌ها ارائه نخواهد شد و در صورت مشاهده مطابق ستاد ملی کرونا برخورد می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،حسین رضایی سخنگوی جمعیت خدمت‌گزاران زائران پیاده امام رضا (ع) گفت: با توجه به محدودیت‌هایی که ستاد ملی کرونا اعلام کرده و تصمیماتی که معاونت زیارت استان خراسان رضوی گرفته، امسال کاروانی در سایت ما نیز ثبت‌نام نکرده است زیرا که ثبت‌نام‌ها همیشه از اول محرم در پایگاه انی جمعیت انجام می‌شد و پس از تکمیل، مدیران کاروان‌ها برای هماهنگی و برنامه‌ریزی سفر در دهه آخر صفر برای برگزاری همایشی در این زمینه به مشهد دعوت می‌شدند.

او با اشاره به اینکه به کاروان‌ها توصیه شده است به مشهد مشهد حرکت نکنند افزود: امسال هم تلاشی صورت گرفت که این کار صورت گیرد، اما اتفاقات تازه‌ای رخ دهد و با مخالفت ستاد ملی کرونا، ارائه خدمات جاده‌ای و شهری با ممنوعیت روبه‌رو شد و هم اکنون هم برقراری مجدد ارائه این خدمات مستلزم دستور ستاد ملی کرونا و تصمیمات مسئولان امر در این زمینه است.
 
سخنگوی جمعیت خدمت‌گزاران زائران پیاده امام رضا (ع) ادامه داد: ما دستورات و تصمیمات ستاد را به کاروان‌ها و ایستگاه‌های صلواتی منتقل و ابلاغ کرده‌ایم، اما در صورتی که دستور ستاد ملی کرونا در این زمینه تغییر کند، ما آمادگی داریم خط خدمت‌رسانی به زائران پیاده را در کمترین زمان ممکن فعال کنیم.

رضایی بیان کرد: با توجه به سابقه ۱۹ ساله ارائه خدمات به زائران، امسال نیز بسته خدمت به زائران آماده بود، سال‌های گذشته ۲۲ نوع خدمت در مسیر‌های منتهی به مشهد و ایستگاه‌های صلواتی به زائران با کمک نیرو‌های دولتی و مردمی ارائه می‌شد که امسال با توجه به شرایط پیش آمده، این کمک‌ها در حوزه‌های دیگر معطوف شده است و البته ایستگاه‌های صلواتی در سطح شهر مشهد آمادگی ارائه خدمات در آن ایام را دارند که فعالیت آن‌ها منوط به دستور ستاد ملی کروناست.

او تصریح کرد: منظور از آمادگی پذیرش زائران این است که جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده می‌توانست امسال پذیرای تعداد کمتری زائر نسبت به سال‌های گذشته باشد و از مدیران کاروان‌ها بخواهد افراد کمتری را برای پیاده‌روی این ایام ثبت نام و با خود همراه کنند و یا زمان حضور و حرکت‌شان در مسیر‌ها را کوتاه کنند.

سخنگوی جمعیت خدمت‌گزاران زائران پیاده امام رضا (ع)در خصوص برنامه‌های پیشنهادی این جمعیت برای برگزاری پیاده‌روی زائران تاکید کرد: با توجه به اینکه هر سال از شهر‌های شمالی و قم زائر پیاده داشته‌ایم، برنامه‌ریزی کرده بودیم که اگر ستاد ملی کرونا مجوز‌های لازم را صادر کند، کاروان‌ها در محور‌های ۳۰ کیلومتری مشهد در مدت زمان کوتاه‌تری به حرکت درآیند. همچنین امکان توزیع ماسک و بسته‌های مختلف بهداشتی را برای ارائه در مسیر به زائران فراهم کرده بودیم، اما، چون موضوع عزیمت کاروان‌ها به صورت پیاده ممنوع شد، ما نیز از برنامه‌ریزی در این زمینه صرف نظر کردیم.

رضایی بیان کرد: ما مدیران کاروان‌ها را برای ممانعت از سفر به مشهد توجیه کرده‌ایم و در تلاشیم سفر کاروان‌ها به مشهد را کنترل کنیم. به هر حال وظیفه داریم از دستورات صادر شده در این زمینه تبعیت کنیم تا اتفاقات ناخوشایندتری رخ ندهد. وی تاکید کرد: زائران نیز باید اجازه دهند امسال از این بیماری عبور کنیم تا در سال‌های بعد به توان با توان بیشتر برای ارائه خدمات به زائران آماده شد.
 
انتهای پیام// ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.